Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas meest Olympische merk

Adidas is tijdens de Olympische Spelen het meest Olympische merk gebleven, zo blijkt uit het Oranje Onderzoek van Telegraaf Media Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de Spelen is het verschil tussen Adidas en de achtervolgende merken minder groot geworden. Ook Heineken, Coca Cola en Nike worden sterk geassocieerd met de Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

Adidas is officiële sponsor van de Olympische Spelen en Team Great Britain. Dit is in London een goede combinatie geweest die zorgt voor een sterke koppeling tussen het merk en de Olympische Spelen. Merken die zich willen verbinden met de Olympische Spelen hebben voorafgaand aan het evenement al campagne gevoerd. Vandaar dat de top 10 voor aanvang grotendeels al vaststond. Toch zijn er enkele merken die tijdens de Spelen een sterkere associatie hebben opgebouwd. Coca Cola is gestegen naar een derde plaats. Veder zijn Asics, Gazelle en Giant de top 10 binnengekomen.

Top 10 Merken die geassocieerd worden met de Olympische Spelen:
Gevraagd met antwoordmogelijkheden (geholpen, 100+ merken) op 12 augustus 2012.

Einde Olympische Spelen
1 Adidas (31,3%)
2 Heineken (30,5%)
3 Coca Cola (29,3%)
4 Nike (28,9%)
5 NOS (24,2%)
6 Rabobank (20,7%)
7 AA Drink (20,3%)
8 Aquarius (18,0%)
9 Asics (17,6%)
10 Gazelle (16,0%), Giant (16,0%)

Start Olympische Spelen
1 Adidas (35,5%)
2 Heineken (32,8%)
3 Nike (29,9%)
4 AA Drink (28,5%)
5 Coca Cola (27,2%)
6 Rabobank (22,9%)
7 Aquarius (21,3%)
8 NOS (20,0%)
9 ING (17,9%)
10 De Telegraaf (15,5%)

Heineken heeft met het Holland Heineken House en de campagne daaromheen de hoogste reclamebekendheid rondom de Spelen. Op ruime afstand volgen Coca Cola, Randstad, Rabobank en McDonalds. Randstad heeft met haar campagne wel de sterkste stijging laten zien binnen de top 10. Voorafgaand aan de Spelen stond Randstad op de 6e positie. Tijdens de Spelen is Randstad gestegen naar de derde plek.
Positie
1 Heineken (32,8%)
2 Coca Cola (19,1%)
3 Randstad (16,4%)
4 Rabobank (15,6%)
5 McDonalds (14,8%)
6 NOS (13,3%)
7 NS (12,1%)
8 Adidas (10,9%)
9 Becel (10,5%), Aquarius, Albert Heijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in