Overslaan en naar de inhoud gaan

'ICT-ontwikkeling bij marcom-bureaus staat stil'

De interne ict bij bureaus in de marketing en communicatie lijdt onder de crisis. Veel bureaus hebben in vergelijking met voorgaande jaren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het Trendonderzoek Marcom & ICT 2012 dat Juicy Pear Media uitvoerde.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek had als belangrijkste doel actuele trends en aandachtsgebieden op ict-gebied in de marcom-branche te identificeren. Opvallend is dat een aantal bureaus juist de kans heeft gegrepen om zich te onderscheiden door het backoffice-proces efficiënter te maken. Zij geven zichzelf dan ook een hoog cijfer voor wat betreft hun automatiseringsgraad. Deze bureaus worden niet bij naam genoemd.

Het onderzoek is uitgevoerd bij adviesbureaus in marketing en communicatie, ontwerp- en reclamebureaus en werd afgenomen onder de it-verantwoordelijken in deze branche. Wat de bedrijfsgrootte betreft, was de ondergrens tien medewerkers. In totaal zijn bijna 290 ict-verantwoordelijken benaderd. Het Trendonderzoek is uitgevoerd op initiatief van Juicy Pear Media. Het rapport bevat de uitkomsten van het Trendonderzoek Marcom & ICT 2012 en is een vervolg op het Trendonderzoek van 2009. Het rapport geeft bureaus de mogelijkheid om zich te vergelijken met de situatie bij hun concurrenten in de branche.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in