Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking tussen L’Oréal en vlogger met hoofddoek van korte duur

‘Shampioning and diversity is one of my passions’ schreef Amena Khan, maar ze vergat wat ze in 2014 nog had getweet over Israël
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal had voor zijn recente reclamecampagne in de UK voor een model met een hoofddoek gekozen. In de spotjes staat de vlogger Amena Khan centraal. Haar boodschap: ‘Je geeft ook om je haar als je dat niet aan de buitenwereld laat zien.’

related partner content for mobile comes here

600.000 volgers

De Canadese, bekend van haar filmpjes en foto’s over verzorgingsproducten, heeft bijna 400.000 abonnees op YouTube en bijna 600.000 volgers op Instagram.

De campagne was echter van korte duur. Amena Khan heeft aangegeven dat ze ermee stopt, ‘vanwege de discussie eromheen’, die afleidt van ‘het positieve en inclusieve gevoel’ waarmee de campagne was gemaakt.

Kindermoordenaars

De afgelopen dagen was Khan op social media onder vuur komen te liggen vanwege berichten die ze in 2014 op Twitter had gezet, en die L’Oréal wellicht waren ontgaan. In die tweets noemde ze Israël onder andere een ‘sinistere en illegale staat’, vol ‘kindermoordenaars’ – ze heeft de berichten inmiddels verwijderd.

Op Instagram schrijft Khan nu dat ze spijt heeft van die tweets en verontschuldigt ze zich tegenover iedereen die zich aangevallen voelt of gekwetst is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in