Samenwerking tussen L’Oréal en vlogger met hoofddoek van korte duur
Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal had voor zijn recente reclamecampagne in de UK voor een model met een hoofddoek gekozen. In de spotjes staat de vlogger Amena Khan centraal. Haar boodschap: ‘Je geeft ook om je haar als je dat niet aan de buitenwereld laat zien.’
600.000 volgers
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe Canadese, bekend van haar filmpjes en foto’s over verzorgingsproducten, heeft bijna 400.000 abonnees op YouTube en bijna 600.000 volgers op Instagram.
De campagne was echter van korte duur. Amena Khan heeft aangegeven dat ze ermee stopt, ‘vanwege de discussie eromheen’, die afleidt van ‘het positieve en inclusieve gevoel’ waarmee de campagne was gemaakt.
Kindermoordenaars
De afgelopen dagen was Khan op social media onder vuur komen te liggen vanwege berichten die ze in 2014 op Twitter had gezet, en die L’Oréal wellicht waren ontgaan. In die tweets noemde ze Israël onder andere een ‘sinistere en illegale staat’, vol ‘kindermoordenaars’ – ze heeft de berichten inmiddels verwijderd.
Op Instagram schrijft Khan nu dat ze spijt heeft van die tweets en verontschuldigt ze zich tegenover iedereen die zich aangevallen voelt of gekwetst is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid