Overslaan en naar de inhoud gaan

'PR-managers mogen meer het geweten van de organisatie zijn'

Podcast Connect #6 met Theo van der Meer van PRADD.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Wekelijks te beluisteren via CommunicatieOnline. Deze keer: Theo van der Meer, eigenaar van PRADD

related partner content for mobile comes here

Met PRADD voegt Theo van der Meer de pr-discipline toe aan het aanbod van reclamebureaus, maar hij werkt ook rechtstreeks voor diverse opdrachtgevers.

Een onderwerp dat Theo’s speciale belangstelling wekt de laatste jaren, is ethiek. En juist daarover valt natuurlijk meer dan genoeg te zeggen.

De zaak Eurlings is het meest recente prangende voorbeeld. En precies daaraan stoort Theo zich. Te veel aandacht gaat uit naar de zogenaamde ophef-cases. De echte discussie over de ethische meetlat blijft te veel uit. 

Enkele quotes: 

PR-managers aan klantzijde zouden wel wat meer het geweten van een organisatie mogen zijn.'

'Je bent als pr-baasje geen knip voor de neus waard als je de kritische vragen niet stelt.'

'Ik ben ook niet roomser dan de paus, business moet gedraaid worden, en een ideale situatie bestaat eigenlijk nooit.' 

'Wacht niet totdat de publieke opinie iets vindt, maar maak zelf vooraf die ethische meetlat.'

'De journalistiek begint ook wel in te zien dat het tijd wordt om niet alleen maar negatief nieuws te brengen maar ook eens een positieve kant te zien.'

Connecten met Theo

Je kan Theo volgen op Twitter of stuur hem een invite via LinkedIn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in