'PR-managers mogen meer het geweten van de organisatie zijn'


Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Wekelijks te beluisteren via CommunicatieOnline. Deze keer: Theo van der Meer, eigenaar van PRADD
Met PRADD voegt Theo van der Meer de pr-discipline toe aan het aanbod van reclamebureaus, maar hij werkt ook rechtstreeks voor diverse opdrachtgevers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen onderwerp dat Theo’s speciale belangstelling wekt de laatste jaren, is ethiek. En juist daarover valt natuurlijk meer dan genoeg te zeggen.
De zaak Eurlings is het meest recente prangende voorbeeld. En precies daaraan stoort Theo zich. Te veel aandacht gaat uit naar de zogenaamde ophef-cases. De echte discussie over de ethische meetlat blijft te veel uit.
Enkele quotes:
PR-managers aan klantzijde zouden wel wat meer het geweten van een organisatie mogen zijn.'
'Je bent als pr-baasje geen knip voor de neus waard als je de kritische vragen niet stelt.'
'Ik ben ook niet roomser dan de paus, business moet gedraaid worden, en een ideale situatie bestaat eigenlijk nooit.'
'Wacht niet totdat de publieke opinie iets vindt, maar maak zelf vooraf die ethische meetlat.'
'De journalistiek begint ook wel in te zien dat het tijd wordt om niet alleen maar negatief nieuws te brengen maar ook eens een positieve kant te zien.'
Connecten met Theo
Je kan Theo volgen op Twitter of stuur hem een invite via LinkedIn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid