Overslaan en naar de inhoud gaan

Femmetje de Wind Chief Digital Publishing Audax

Audax krijgt ook nieuwe clusters en heeft de tijdschriften Girlz en CosmoGirl overgenomen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Femmetje de Wind begint per 1 juni bij Audax Publishing, waar ze als chief digital publishing officer moet gaan zorgen dat het ‘portfolio digitaal gaat transformeren’.

related partner content for mobile comes here

Girlz en CosmoGirl naar Audax

‘Audax Publishing is nog een vrij traditionele printuitgeverij, maar wel met sterkte titels met een groot bereik. Ik kwam in gesprek met Ivo Janssens (lid directieteam Audax Groep, red.). Die zei dat Audax op zoek was naar iemand die haar digitale kennis kan toepassen op de titels van de uitgever.’

De Wind wordt digitaal verantwoordelijk voor alle titels van Audax Publishing. Dat zijn naast onder meer Weekend en Vriendin sinds mei ook Hitkrant, Girlz en CosmoGirl. Die bladen werden overgenomen van ZPress. 

Zelfsturende teams

Ze begon vorig jaar januari bij Wayne Parker Kent, waar ze eindverantwoordelijk was voor de redactionele tak van het volledige titelportfolio.

‘Bij WPK was ik klaar. Mijn opdracht daar was het reorganiseren van de redacties en een andere manier van werken implementeren: met zelfsturende teams. Daar hoeft dus niemand meer boven te staan. Toen ik onlangs in gesprek raakte met Ivo Janssens was mijn keuze snel gemaakt.’

Nieuwe clusters bij Audax

Audax kondigt ook de clustering van Audax Publishing, Audax Media en Uitgeverij De Vrijbuiter aan.

Het Cluster Media & Communicatie is de multichannel mediatak van Audax: een crossmediale divisie gespecialiseerd in het bereiken van het gezin. Dit cluster staat onder leiding van Ivo Janssens.

‘Door de clustering ontstaat een betere beheersbaarheid van de verschillende mediabedrijven, waardoor commerciële kansen over een bredere linie kunnen worden benut', zegt Janssens.

Het Cluster Media & Communicatie van Audax is uitgever van onder andere de tijdschriftmerken Vriendin, Weekend, Party, Gloss, Mijn Geheim, Santé, Royalty, CosmoGirl, Girlz en Glossy. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in