Overslaan en naar de inhoud gaan

Schweppes meet met deze jurk hoe vaak een vrouw ongewenst wordt aangeraakt

Op deze manier moet meer bewustwording worden gecreëerd rondom ongewenste intimiteiten in het nachtleven.

Schweppes probeert Braziliaanse vrouwen in het nachtleven een hart onder de riem steken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 86% van de Braziliaanse vrouwen aangeeft wel eens lastig te zijn gevallen tijdens het uitgaan.

related partner content for mobile comes here

Het frisdrankmerk komt daarom in actie met de drie vrijwilligers Luisa, Tatiana en Juliana. Zij zijn namelijk wezen stappen in een nachtclub in São Paulo, gekleed in een jurk met speciale touch-sensoren.

De sensoren in de jurk legden vast hoe vaak het materiaal werd aangeraakt. De data werd met Wi-Fi doorgestuurd zodat real-time kon worden bekeken hoe vaak de vrouwen werden aangeraakt. Uiteindelijk werden de vrouwen op één avond in totaal 157 keer ongewenst aangeraakt, wat neerkomt op meer dan 40 keer per uur.

Met de ‘dress for respect’ en de tagline ‘character required’ probeert Schweppes mannen aan te spreken op hun gedrag in het nachtleven.

De campagne is ontwikkeld door Ogilvy Brazil.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in