Overslaan en naar de inhoud gaan

Corine van Impelen vertrekt bij Naturalis, gaat aan de slag bij HKU

Ze krijgt bij hogeschool voor kunsten en media in Utrecht een functie waarin communicatie en hr worden gecombineerd.
Corine van Impelen,  vertrekkend hoofd Communicatie van Naturalis,
Corine van Impelen, de vertrekkend hoofd Communicatie van Naturalis,
© Foto: Duco de Vries
Corine van Impelen,  vertrekkend hoofd Communicatie van Naturalis,
Corine van Impelen, de vertrekkend hoofd Communicatie van Naturalis,
© Foto: Duco de Vries

Ze legde het fundament voor communicatie bij het museum dat zich omtoverde van een ‘natuurmuseum’ voor kinderen tot centrum voor biodiversiteit. Maar na bijna acht jaar vindt Corine van Impelen het mooi geweest en vertrekt ze bij het Naturalis in Leiden.

related partner content for mobile comes here

Ze gaat op 1 januari volgend jaar aan de slag bij de HKU, de hogeschool voor kunsten en media in Utrecht. Van Impelen krijgt er zowel communicatie als hr onder haar hoede.

Van Impelen werkte eerder bij organisaties als NS en Achmea. Daarnaast is zij bestuurslid van beroepsvereniging Logeion en van Fotodok.  

Meer nodig dan feiten

Van Impelen wil de ??????? van de HKU helpen hun opleidingen stevig te profileren. 'Zo kunnen talentvolle studenten nog beter hun weg vinden naar HKU en zich daar ontwikkelen tot makers van de toekomst.’

Ze is ervan overtuigd dat kunst als zelfstandige discipline en in verbinding met andere vakgebieden nodig is om de samenleving in beweging te krijgen en te houden.

Van Impelen: 'Met feiten alleen redden we het niet. We hebben ook een andere manier van denken, andere perspectieven en emotie nodig. Juist de kunsten kunnen hier een belangrijke bijdrage aan leveren, en dat begint vooral met onderwijs.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in