Cannes 2008: Nederland 20x op shortlist Film
Wieden+Kennedy Amsterdam is met 7 inzendingen het vaakst vertegenwoordigd gevolgd door DDB dat het met 4 wederom goed doet.
Het overzicht van Nederland ziet er als volgt uit (productiemaatschappijen tussen haakjes):
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Wieden+Kennedy
‘Can’t drink’, ‘Liar’ en ‘Brain’ voor Coca-Cola (Passion Pictures/Against all odds)
‘Addicted’ en ‘Not a runner’ voor Nike (MJZ/Between the eyes)
‘Happiness factory’ en ‘New world of Coke’ wederom voor Coca-Cola (Psyop)
DDB
‘Verborgen variant’ en ‘Extra stuk Volkswagen’ voor Volkswagen (Atmosfar/Czar))
‘Ambulance’ en ‘Burgemeester’ voor Centraal Beheer Achmea (Stink/Christel Palace)
N=5
‘Windmolen’ voor Nuon (Nozon)
‘Goeiemoggle’ voor KPN (vertaald als ‘Good moron’) (Bonkers)
TBWA\Neboko
‘Szzzpeaker’ voor McDonald’s (25FPS)
‘Hotelkamer’ voor Tempo Team (Czar)
Selmore
‘Kantoor’ voor New York Pizza (Comrad/Notcom)
S-W-H
‘Pizza promise’ voor Domino’s (Cake)
Ubachs Wisbrun/JWT
‘Pool festival’ voor Andrelon (HazazaH)
180 Amsterdam
‘Dream big campaign’ voor Adidas (Christel Palace)
Ogilvy
'Support Birma' voor MTV (Ingestuurd door Amerikaanse productiemij Shilo).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid