De organisatie van de Cannes Lions maakte vandaag bekend dat het hele creatieve festival niet doorgaat dit jaar. Zowel het festival als de awardshow is afgelast. De eerstvolgende editie staat nu gepland voor juni 2021.
Volgens de organisatie is de impact van COVID-19 voelbaar op alle fronten in de creatieve industrie, van marketing tot media. De organisatie vind het daarom ongepast de jaarlijkse show doorgang te laten vinden. De prioriteiten van de organisaties in de creatieve sector liggen volgens Cannes Lions nu in het beschermen van mensen, bedrijven, gemeenschappen en economieën.
Duidelijkheid voor de industrie
Door de creatieve show af te lasten wil de organisatie verder duidelijkheid scheppen bij de partners en klanten zodat iedereen weet waar die aan toe is.
Philip Thomas, voorzitter Cannes Lions legt uit: ‘Bij de Cannes Lions draait het om creativiteit en de Lions. We beseffen dat de creatieve gemeenschap op dit moment andere uitdagingen heeft en daardoor niet in de positie zijn het werk dat ze normaal uitvoeren tot een hoger plan te tillen.’
Simon Cook, managing director voegt daar aan toe: ‘We kijken uit naar een betere tijd. Nu gaan we ons bezighouden met het bijeenbrengen van de creatieve gemeenschap om gezamenlijk elkaar te inspireren op elke manier mogelijk.’
Volg ons liveblog tijdens de coronacrisis
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!