Overslaan en naar de inhoud gaan

Wolter Kroes moet AD 'verfrissend gevoel' geven in nieuwe campagne

Voor het AD en 7 regiotitels van de krant heeft de volkszanger ‘Ding-a-dong’ een make-over gegeven.
Wolter Kroes (ANP)
Wolter Kroes (ANP)
Wolter Kroes (ANP)
Wolter Kroes (ANP)

Samen met zeven regiotitels presenteert het Algemeen Dagblad de nieuwe campagne 'Altijd dichtbij', waarvoor volkszanger Wolter Kroes de songfestivalhit 'Ding-a-dong' in een nieuw jasje heeft gestoken. Doel is om nieuwe digitale en papieren abonnees te werven voor het AD zelf en BN De Stem, Brabants Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, Eindhovens Dagblad, PZC en Tubantia.

related partner content for mobile comes here

Het is niet de eerste keer dat 'Ding-a-dong' door DPG Media (uitgever AD) wordt ingezet, eerder vertolkten songwriters David Benjamin en Stephanie Struijk en rapper Dio het nummer. Wolter Kroes moet op zijn beurt het mediamerk een 'verfrissend gevoel' geven. Het originele nummer komt van de hand van de Nederlandse band Teach-In, die het nummer in 1975 op het Songfestival speelde.

Enige twijfel

Waarom past Kroes zo goed bij het AD? ‘We hadden wel enige twijfel, want wie waagt het om aan 'Ding-a-dong' te zitten?, zegt Cees Clous, producer bij DPG. 'Maar we voelden tijdens de studio-opnames al snel dat er iets moois aan het ontstaan was. Wolter en 'Ding-a-dong' blijken een prachtige match. Hij is likeable, positief en brengt een levendig geluid. Dat is alles waar het AD ook voor staat.'

De campagne is bij DPG Media intern ontwikkeld en wordt uitgerold op televisie, radio en online. Bekijk 'm hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in