Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe cool is dat: Justdiggit lanceert virtuele 360°-documentaire Our World

Kijker wordt met smartphone, laptop of VR-headset rechtstreeks naar projecten in Afrika getransporteerd.
our world
our world

Justdiggit heeft Our World gelanceerd, een virtuele 360°-documentaire die de kijker meeneemt naar landherstelprojecten in Afrika ten zuiden van de Sahara.

related partner content for mobile comes here

Our World is met smartphone, desktop of VR-headset te zien op de website van Justdiggit en is het resultaat van een meerjarige samenwerking tussen Justdiggit, Lama Lama, Wolfstreet en Soundsright.

Our World

Dankzij de spectaculaire 360°-videomodus, ontdekken kijkers op eigen houtje de Keniaanse en Tanzaniaanse natuur, terwijl ze op verschillende locaties alles te weten komen over de projecten van Justdiggit.

De klikbare Regreening Insights, die overal in deze virtuele ervaring te vinden zijn, geven interessante achtergrondinformatie over de omgeving en een beter begrip van het werk van Justdiggit.

'Justdiggit wil dat de hele wereld op de hoogte is van het potentieel van nature-based solutions voor het vergroenen en afkoelen van de planeet’, zegt Merel Rikveld, verantoordelijk voor de communicatie in Europa van Justdiggit. ‘Maar om écht te begrijpen hoe deze eenvoudig toe te passen technieken hele gebieden, ecosystemen en gemeenschappen transformeren, moet het zelf beleefd en gevoeld worden. Daarom is Our World gemaakt.’ 

Lees ook

Droog land groen

Justdiggit, een non-profitorganisatie opgericht in 2009 met hoofdkantoren in Amsterdam en Nairobi, mobiliseert en verbindt mensen wereldwijd om de natuur terug te brengen om onze planeet af te koelen.

De organisatie runt grootschalige vergroeningsprojecten in Sub-Sahara Arfrika, waarbij samen met boeren, gemeenschappen en partners droog en gedegradeerd land wordt hersteld. De terugkeer van bomen en planten heeft positieve effecten op de water- en voedselzekerheid, ecosystemen, biodiversiteit, levensomstandigheden, en uiteindelijk zelfs het klimaat. 

Lama Lama en Wolfstreet

Lama Lama, een digitaal, creatief bureau uit Amsterdam, heeft het Our World-project van begin tot eind ontwikkeld. Ze kwamen met het idee en zijn verantwoordelijk voor de oplevering van de campagne en het visuele ontwerp, UI- en UX-ontwerp, creatieve ontwikkeling, backend-ontwikkeling en VR-implementatie.

Jort Boot, creative director van Lama Lama: ‘We willen iedereen betrekken bij Justdiggit, niet alleen door de projecten te laten zien, maar om hun essentie op te roepen door middel van video, design, geluid en technologie.’

Wolfstreet verzorgde de 360-graden videomodus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in