Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Witte, heteroseksuele, mannelijke creatieven’ beschuldigen JWT London van discriminatie

Ooit bevoorrecht, de Britse man bij het reclamebureau. Het lijkt de andere kant op te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
JWT London
© JWT
Miniatuurvoorbeeld
JWT London
© JWT

Een groep ‘witte, heteroseksuele, mannelijke creatieven’ van J Walter Thompson London beschuldigt het bureau van discriminatie bij hun ontslag eerder deze zomer. Dat meldt Campaign.

related partner content for mobile comes here

Het ontslag van de mannen kwam na een toespraak van creatief directeur Jo Wallace. Zij presenteerde zich op een conferentie over gelijke behandeling als een homoseksuele vrouw die de reputatie van JWT als bureau vol blanke, Britse, bevoorrechte, heteroseksuele mannen volledig zou laten verdwijnen.

Wallace hield haar toespraak kort na het verschijnen van de eerste verplichte rapportages over beloningsverschillen tussen Britse mannen en vrouwen. Daaruit bleek dat bij J Walter Thompson de grootste kloof in reclame gaapt; mannen verdienen er gemiddeld 44,7% meer dan hun vrouwelijke collega’s.

De witte mannelijke creatieven zagen de bui al hangen na de uitspraken van Wallace. Kort na de conferentie bezochten ze de HR-afdeling om hun bezorgdheid uit te spreken over de mogelijke loopbaan-gevolgen van haar uitspraken. Enkele dagen later werd ze de wacht aangezegd.

De groep heeft juridisch advies ingewonnen en zegt dat er sprake is van discriminatie op basis van geslacht, ras, nationaliteit en seksualiteit. J Walter Thompson weigerde commentaar te geven, aldus Campaign.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in