Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week: van ruilen komt... een Corteiz BOLO Jacket

Social media-bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Foto van de Corteiz guerilla actie
Foto van de Corteiz guerilla actie

Van North Face tot Moncler, afgelopen week kwamen honderden jongeren naar Wormwood Scrubs Car Park in Londen om hun dure merkjas in te ruilen voor een gloednieuwe limited edition CRTZ BOLO Jacket. Helaas niet altijd met succes, want er waren er slechts 50 beschikbaar. Een geniale guerrilla marketingactie van het streetwear merk Corteiz.

related partner content for mobile comes here

Zoals je in deze video van Darnell Vlogs ziet, werden niet alle jassen geaccepteerd. Zo moest je jas wel ‘puffy’ genoeg zijn. Een Corteiz-jas, het merk van de beroemde en recent overleden designer Virgil Abloh, krijg je natuurlijk niet zomaar. Er was dan ook slechts één simpele Instagram post voor nodig en honderden mensen stapten de auto in naar de parkeerplaats waar je je jas kon inruilen. Er werd zelfs steen, papier, schaar gespeeld om te bepalen wie als volgende aan de beurt was.

In de video zijn veel jongeren, vermoedelijk tieners, te zien. De vraag is of zij hun ingeruilde jas zelf hebben gekocht of thuis nog iets uit moeten leggen aan hun ouders. Ze kunnen hierbij wel vertellen dat het voor een goed doel was. De jassen die werden gegeven in ruil voor de limited edition jas, in totaal goed voor een slordige £16.000, zijn namelijk geschonken aan St. Lawrence’s Larder, een stichting die maaltijden geeft aan daklozen. Een marketingstunt waar je warm van wordt. 

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in