Overslaan en naar de inhoud gaan

Tessa van der Starre (MediaCom) voorzitter Amma Commissie

Van der Starre wil als voorzitter vooral oog voor menselijke elementen hebben.
Tessa van der Starre
Tessa van der Starre
Tessa van der Starre
Tessa van der Starre

Tessa van der Starre (38), CEO van MediaCom, is per 1 januari benoemd tot voorzitter van de Amma Commissie van MWG. Zij volgt daarmee Dave Frauenfelder (42) op. Van der Starre zei ja omdat de Amma’s voor haar altijd een bijzonder moment zijn geweest. ‘De awards bieden het mooie werk dat de industrie maakt voor merken een podium. Het is een erkenning voor kwaliteit en laat ons vak trots zijn op het werk dat we leveren.’

related partner content for mobile comes here

Van der Starre zal samen met vice-voorzitter Angelique Schreuders, Head of Client Services OMD de Amma-commissie runnen.

Staat ter goed voor

De Amma’s staan er volgens Van der Starre ijzersterk voor. ‘Het is ontzettend belangrijk om met de juiste criteria en het netwerk aan experts niet alleen losse elementen te beoordelen, maar juist naar het grotere geheel te kijken. Van der Starre wil als voorzitter vooral oog voor menselijke elementen hebben. ‘Cijfers domineren ons werk, maar het zijn de ménsen die de juiste keuzes maken en zo het verschil maken.’

Volgens Van der Starre is het makkelijk om kritisch te zijn over het vak. ‘Maar het is veel leuker om onderdeel te mogen zijn van de commissie waar we gezamenlijk écht de lat bepalen van kwaliteit.’

Goud, zilver, brons

Dave Frauenfelder, a.i. Manager Brand bij Holland Casino, draagt zijn voorzitterschap met een positief gevoel over. ‘We hebben bij de afgelopen editie veel vernieuwing doorgevoerd. Niet alleen hebben we nieuwe categorieën toegevoegd om de prijs actueel te houden, zoals de wAmma, ook hebben we de stap genomen om goud, zilver en brons uit te reiken.’ Het voordeel van die differentiatie, is dat er in theorie meer Amma’s kunnen worden uitgereikt én dat al het werk dat boven het veld uitstijgt ook extra beloond wordt. Het moet ook de drempel om in te zenden, verlagen.

De betrokkenheid bij de Amma Awards vanuit adverteerderszijde is stijgend, stelt Frauenfelder, die twee jaar voorzitter van de Congres Commissie was en één jaar van de Amma Commissie, vast. ‘Toen ik drie jaar geleden begon, zei ik dat het jaren geleden soms voelde alsof ik op iemand anders feestje was, terwijl we juist met elkaar werken aan sterke merken. Bij de laatste editie hadden we alleen al in de jury 20 procent adverteerders. Dat pad is ingeslagen, ik heb er alle vertrouwen in dat dat onder de leiding van Tessa verder bewandeld wordt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in