Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO kiest Team5pm als strategische adviseur voor ‘belangrijkste platform’ YouTube

Bureau gaat zich richten op contentstrategieën, YouTube-algoritmes en verbeteren van formats.
NPO op YouTube
NPO op YouTube
NPO op YouTube
NPO op YouTube

De overeenkomst geldt voor één jaar, met de optie tot verlenging met maximaal drie jaar. Welk bedrag er met de opdracht is gemoeid willen partijen niet delen.

Belangrijkste platform

De NPO kent YouTube een centrale rol toe in zijn online beleid. Het moet het belangrijkste platform zijn voor het delen van verhalen en interactie met het publiek van de NPO. Ook wil NPO ‘diepere kijkersinzichten’ verkrijgen via Youtube.

Team5pm, dat al langer werkt voor de publieke omroep op YouTube, gaat de NPO nu structureler adviseren. Het zegt daardoor ‘consistente kwaliteit en een innovatieve aanpak’ te kunnen garanderen.

De focus van het werk voor NPO ligt op het ontwikkelen van contentstrategieën, inspelen op veranderende YouTube-algoritmes en het verbeteren van formats. Het bureau wil met onder meer maandelijkse updates en kennissessies de NPO helpen om ‘voorop te blijven lopen in het digitale landschap’.

Combineren

De exclusieve samenwerking stelt Team5pm volgens client-servicedirector Mio Blankesteijn in staat ‘om innovatieve digitale strategieën te combineren met het realiseren van maatschappelijke impact.’

De samenwerking is specifiek gericht op YouTube. Blankesteijn zegt dat het met de voortdurende digitale transformatie belangrijk dat de overkoepelende online strategie op verschillende platforms is afgestemd. ‘Dit is iets waar we NPO op zullen adviseren vanuit een YouTube-perspectief, in nauwe samenwerking met de sociale en online teams van NPO.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in