
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een onderhandse aanbesteding onder vier bureaus Team5pm aangewezen als strategische YouTube-partner. Wie de andere kandidaten waren is niet bekendgemaakt.
De overeenkomst geldt voor één jaar, met de optie tot verlenging met maximaal drie jaar. Welk bedrag er met de opdracht is gemoeid willen partijen niet delen.
Vacatures
Teammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandDirecteur / Bestuurder
City Marketing Heerlen via Colourful PeopleCommunicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Belangrijkste platform
De NPO kent YouTube een centrale rol toe in zijn online beleid. Het moet het belangrijkste platform zijn voor het delen van verhalen en interactie met het publiek van de NPO. Ook wil NPO ‘diepere kijkersinzichten’ verkrijgen via Youtube.
Team5pm, dat al langer werkt voor de publieke omroep op YouTube, gaat de NPO nu structureler adviseren. Het zegt daardoor ‘consistente kwaliteit en een innovatieve aanpak’ te kunnen garanderen.
De focus van het werk voor NPO ligt op het ontwikkelen van contentstrategieën, inspelen op veranderende YouTube-algoritmes en het verbeteren van formats. Het bureau wil met onder meer maandelijkse updates en kennissessies de NPO helpen om ‘voorop te blijven lopen in het digitale landschap’.
Combineren
De exclusieve samenwerking stelt Team5pm volgens client-servicedirector Mio Blankesteijn in staat ‘om innovatieve digitale strategieën te combineren met het realiseren van maatschappelijke impact.’
De samenwerking is specifiek gericht op YouTube. Blankesteijn zegt dat het met de voortdurende digitale transformatie belangrijk dat de overkoepelende online strategie op verschillende platforms is afgestemd. ‘Dit is iets waar we NPO op zullen adviseren vanuit een YouTube-perspectief, in nauwe samenwerking met de sociale en online teams van NPO.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid