Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO voor het eerst met gezamenlijke campagne alle omroepen: 'De plek van ons allemaal'

De campagne bestaat uit ruim honderd herkenbare en bepalende fragmenten.
De publieke omroep campagne
De publieke omroep campagne

Voor het eerst komt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met een gezamenlijke campagne van alle omroepen. In de campagne 'De plek van ons allemaal' staat het Nederlands erfgoed van ruim honderd jaar omroep, maar ook de de kwaliteit van en verbinding door de NPO centraal. 

De campagne bestaat uit ruim honderd herkenbare en bepalende fragmenten en is vanaf vandaag te zien en te horen op de publieke televisie- en radiozenders.

related partner content for mobile comes here

'Van en voor iedereen'

'Deze campagne tovert een glimlach op het gezicht van iedere Nederlander. Deels door de nostalgie, maar juist ook door de vele belangrijke momenten uit baanbrekende programma’s van toen en nu', zegt algemeen directeur Taco Zimmerman van AvroTros namens alle dertien omroepen. 'De publieke omroep is de plek voor betekenisvolle impact en maatschappelijke relevantie. Waar makers vrijheid krijgen, waar ruimte is voor nieuwe ideeën en waar talent de kans krijgt zich te ontwikkelen. De publieke omroep is van iedereen en voor iedereen. En dat zie je.'

Charelle Akihary, directeur publiek & marketing NPO: 'De publieke omroep blijft dagelijks doen wat het al ons hele leven doet; relevantie en kwaliteit bieden, maar ook verbinden en het gesprek van en met Nederland voeren. Het blijft een baken van betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en van waarde voor iedereen en is daarmee de spiegel van Nederland. Ook dat aspect benadrukt deze campagne.' 

Veel van de momenten en programma’s in de campagne hebben mensen samen beleefd, zegt Akihary. 'Deze verbinding blijft centraal staan in alles wat we doen. Dat álle dertien omroepen hebben meegewerkt, is uniek in de geschiedenis van de publieke omroep.' De campagne is het startsein van meer activiteiten. 'Volgend jaar komt er een vervolg waar we heel Nederland op een speciale manier nóg meer bij de publieke omroep gaan betrekken.'

De campagne is ontwikkeld door NPO, NCP, NOS, NTR, AVROTROS, BNNVARA, KRO-NCRV, Omroep MAX, EO, VPRO, PowNed, WNL, HUMAN, Ongehoord Nederland en Omroep Zwart in samenwerking met Global creative studio D8.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in