Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijker koppelt programma's onvoldoende aan BNNVara, omroep start een merkcampagne

Nieuwe merkcampagne is zaterdag gelanceerd en heeft als pay-off ‘Programma’s maken die binnenkomen’.
beeld campagne BNNVara
beeld campagne BNNVara

Je zou het kunnen toeschrijven aan de uitwisselbaarheid van programma’s. Of aan pendelende presentatoren die dan weer bij commerciele omroep A een programma hebben en vervolgens weer bij publieke omroep B. Of aan een ontbrekend profiel van de Nederlandse omroepen zelf.

related partner content for mobile comes here

Feit is dat het voor de Nederlandse tv-kijken te weinig duidelijk is welke omroep nu precies welk programma maakt en uitzendt.

Ook BNNVara heeft hiermee te kampen. Volgens Annika Visser, interim-brand manager, is BNNVara ‘één van de meest geliefde omroepen’ met erg populaire programma’s. ‘Alleen weet het Nederlandse publiek niet vaak genoeg de omroep aan de programma’s te koppelen.’

Dat is reden voor de omroep om merk en product over het voetlicht te brengen in een nieuwe campagne ‘Programma’s maken die binnenkomen’. Deze werd afgelopen zaterdag bij de seizoenstart van het ‘Even tot hier’ gelanceerd.

In de campagne laat BNNVara zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met de kijkers doen. 

De pay-off ‘Programma’s maken die binnenkomen’ past volgens BNNVara goed bij de impact die de programma’s hebben op haar kijkers en heeft een dubbele betekenis. Het verwijst ook naar ‘een voet tussen de deur voor rechtvaardigheid, een diepgaand onderzoek om de onderste steen boven te halen, onderwerpen bespreekbaar maken die onbespreekbaar lijken of emotionele verhalen vertellen die anders onderbelicht blijven’

De campagne is bedacht door creatief bureau Kaliber, de productie was in handen van BNNVara zelf in samenwerking met Wouw Motion.

De merkcampagne is de komende weken te zien en te horen op de NPO televisie- en radiozenders en verschillende social kanalen. Onder de paraplu van de merkcampagne volgt een ledenwervingscampagne.

Credits:

BNNVara: Annika Visser, Lonneke van der Zee, Suzanne Kunzeler

Strategie & Creatie: Kaliber

Animatie: Wouw Motion Design Studio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in