Overslaan en naar de inhoud gaan

Screenforce introduceert SpotDeli voor centrale intake tv-commercials

Vanaf 1 april beschikt het platform over alle functionaliteiten.
Spotdeli
De presentatie van SpotDeli tijdens het Screenforce event in maart.
© Paul Ridderhof
Spotdeli
De presentatie van SpotDeli tijdens het Screenforce event in maart.
© Paul Ridderhof

Vanaf 1 april beschikt het platform over alle functionaliteiten, waaronder een centrale kwaliteitscontrole (QC) en automatische ondertiteling. Met de komst van SpotDeli leveren gebruikers hun commercials en billboards niet langer afzonderlijk aan bij exploitanten zoals Ster, Talpa Network en Ad Alliance. Dat kan nu in één keer via het SpotDeli-platform.

Het platform wordt gehost door MediaLab.

Direct feedback

SpotDeli biedt een directe technische kwaliteitscontrole (QC) op alle geüploade commercials. Producenten ontvangen direct feedback en een keuringsrapport als een commercial niet aan de technische specificaties voldoet. Hierdoor kunnen eventuele aanpassingen sneller worden doorgevoerd.

Het platform ondersteunt zowel MXF- als MP4-formaten en biedt de mogelijkheid om meerdere commercials of billboards gelijktijdig te uploaden. Ook kunnen gebruikers eenvoudig toegang geven aan collega’s binnen hun organisatie.

SpotDeli ondersteunt ondertiteling, waarmee de toegankelijkheid van commercials aanzienlijk moet worden verbeterd. Dit sluit aan bij de Europese richtlijn van de European Accessibility Act (EAA), die toegankelijkheid van audiovisuele content voor iedereen verplicht stelt.

'Met SpotDeli zetten we een belangrijke stap richting een toekomstbestendige en efficiënte werkwijze voor de Nederlandse tv-markt', zegt Michel van der Voort, directeur Screenforce. 'Dankzij de centrale intake en kwaliteitscontrole besparen producenten, adverteerders, mediabureaus en exploitanten niet alleen tijd, maar verbeteren we ook de kwaliteit van de aangeleverde commercials. Dit zijn de eerste grote stappen voorwaarts voor de sector.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in