Jeroen de Bakker managing partner van podcast-bureau Airborne
Jeroen de Bakker was de afgelopen 4 jaar managing director product & growth bij Talpa Network, waar hij in de zomer 2020 op eigen initiatief vertrok na een reorganisatie. Hij was ook jarenlang bureau-eigenaar bij Qi. Airborne - zelfstandig bureau binnen Ace - werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Verschillende producties vielen al in de prijzen.
Met de komst van de Bakker wil Airborne zijn positie in de hard groeiende digitale audiomarkt verder uitbouwen. De ambitie is om het succes te verbreden naar andere klantsegmenten, zoals uitgevers en audioplatformen. Het bureau kijkt daarbij ook naar de internationale ontwikkelingen binnen het domein van audio, zoals de opkomst van interactieve en social audio.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Co-founder van Airborne, Marvin Jacobs, is van oorsprong journalist en scriptschrijver. Als creative director zet hij zijn expertise in voor het vertellen van merkverhalen, de laatste jaren vooral binnen het audiodomein. Hij is veelgevraagd spreker over het onderwerp 'podcast'.
In 2020 luisterde bijna de helft van de Nederlanders geregeld naar een podcast. De omvang van de branded podcast-markt in Nederland wordt geschat op 3 miljoen euro. De Bakker: “We staan nog maar aan het begin van ‘the age of audio’. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers en voor adverteerders.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid