Overslaan en naar de inhoud gaan

Milieudefensie roept op aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen

De nieuwe campagne moet ervoor zorgen dat Nederland de beoogde klimaatdoelstellingen gaat halen. Bedrijven moeten bijdragen.
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen 
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen 
© Wefilm
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen 
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen 
© Wefilm

Milieudefensie start een nieuwe campagne die ervoor moet zorgen dat Nederland de klimaatdoelstellingen gaat halen. Met de slogan ‘Ik stem voor onze kinderen’ moet de korte film, met onder andere Ruben van der Meer en Thekla Reuten, kiezers oproepen om tijdens de komende Tweede Kamerverkiezingen te stemmen met de toekomst van de kinderen in het achterhoofd. De campagne is ontwikkeld door Wefilm.

related partner content for mobile comes here
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen 
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen  Wefilm

'Multinationals verantwoordelijk'

De vereniging Milieudefensie stelt dat onderzoek heeft aangetoond dat Nederland achterloopt met het halen van de beoogde klimaatdoelen en dat 30 multinationals verantwoordelijk zouden zijn voor 40% van de CO2-uitstoot. Om de Nederlandse economie in 2040 volledig op duurzame energie te laten draaien vindt de organisatie dat de grootste, meest vervuilende bedrijven mee moeten doen in het verminderen van de CO2 uitstoot. 

De campagne-video: Stem voor onze kinderen

Milieudefensie - Stem voor onze kinderen

In gesprek met kinderen 

De film, geregisseerd door Beer ten Kate, moet de klimaatcrisis voelbaar maken. Volgens de regisseur is daarom gekozen voor een donkere setting waarin de vloer blank staat met water. In de video worden Glen Faria, Reuten, Sanny Verhoeven en Van der Meer geconfronteerd met vragen van kinderen over klimaatverandering en de wereld van morgen.

Van der Meer, cabaretier en ambassadeur zegt dat hij als kind al wist dat er iets moest gebeuren om het milieu te beschermen en vindt dat het tijd wordt om de regels te veranderen. ‘Inmiddels ben ik 50 en nu is het tijd dat de bedrijven ook mee gaan helpen. Als ze zich aan de regels houden, prima. Maar dan moeten we die veranderen. Daar is de politiek voor. Als ik op 17 maart in het stemhokje sta, stem ik voor onze kinderen.’

Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen 
Milieudefensie roep op om aankomende verkiezingen te stemmen voor onze kinderen  Wefilm

Bedrijven moeten bijdragen

Donald Pols, directeur Milieudefensie wil de noodzaak van de campagne benadrukken: ‘Wetenschappers waarschuwen ons dat we nog maar 7 jaar hebben om de ergste klimaatverandering te voorkomen. En het zijn onze kinderen die de gevolgen het meest ervaren. Het nieuwe kabinet moet vanuit hen denken, niet vanuit de grote, vervuilende bedrijven. Die bedrijven moeten gaan bijdragen aan de oplossing in plaats van aan het probleem.’

De campagne wordt online, door PR en middels buitenreclame uitgerold. 

Lees ook: Apple belooft baby volledig klimaatneutraal te worden

Credits:

Verantwoordelijk bij Milieudefensie: Thomas Sciarone, Luuk Versluis en Rogier van der Weijden

Concept & productie: Wefilm

Creative director: Roel Welling

Strateeg en showrunner: Anne van der Ven

Client lead: Vincent Siegelaar

Media director: Rocco Stallvord

Creatie: Emily Cussins, Martijn de Jong

Regisseur: Beer ten Kate

Producer: Beau van Assem

DOP: Thomas Leermakers

Editor: Joshua Menco

Grading: The Compound

Sound: Benjamin Braasem

PR: Manon van den Brand

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in