Overslaan en naar de inhoud gaan

Itai Verhoeckx start productiehuis Avril 14th

Hij deed onder meer ervaring op bij Cake Film.
itai verhoeckx
Itai Verhoeckx: 'De reclamewereld kan nog wel wat leren van de fashionindustrie'
itai verhoeckx
Itai Verhoeckx: 'De reclamewereld kan nog wel wat leren van de fashionindustrie'

Itai Verhoeckx lanceert Avril 14th, een productiehuis dat bureaus, merken en andere productiehuizen moet voorzien van 'vers bloed' en 'een flexibelere aanpak'. 

related partner content for mobile comes here

De nog jonge Verhoeckx deed de laatste zeven jaar internationale ervaring op als producer voor merken als Nike en Johnnie Walker en werkte enkele jaren bij Cake Film. Zijn laatste wapenfeit is het mede-produceren van de videoclip van Goldbands nummer 'You & Me’.

En nu dus een eigen productiemaatschappij, dat vernoemd is naar een nummer van de Britse muzikant Aphex Twin. 'Ik liep al langer rond met het idee voor een collectief van creatieven, omdat ik als producer steeds vaker aanvragen kreeg waarbij het creatieve idee nog verder moest worden uitgewerkt. Ook zag ik dat niet ieder merk de behoefte of het budget heeft om met een full-service-reclamebureau te werken, zodoende kwamen ze vaak bij mij uit', aldus Verhoeckx.

Andere benadering

Er bestaat geen standaard vraag meer vanuit merken of bureaus, stelt Verhoeckx. 'Iedere opdracht vraagt om een andere benadering, omdat we niet meer leven in een tijd van alleen een mooie merkfilm of een paar verticale versies op social media. Veel creatieven om me heen roepen dat het tijd is voor vernieuwing, vers bloed en een nieuwe, flexibele aanpak. Dat hoop ik met Avril 14th te kunnen bieden.'

Het roster bestaat op dit moment uit enkele creatieven zoals Joeri Woudstra, Gwen Pol, Joep Truijen, Robin Burggraaff en Tom Sibma. 'Idealiter kan een van onze creatieven een ander bureau versterken door aan te sluiten op een deel van een creatief project. Dit kan bij de start van een campagne-idee zijn of juist om het laatste zetje te geven bij de executie.'

De creatieven in het roster komen uit de hoek van lifestyle en fashion, maar volgens Verhoeckx kan de reclameindustrie wel wat leren van die werelden. 'Fashion is content en content fashion, kijkt maar naar uitingen in print en op social media. Fashionmerken proberen bij uitstek onderscheidend zijn en laden dat met mooie verhalen of reportages.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in