Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB Amsterdam wint pitch VriendenLoterij en lanceert eerste campagne

Het is voor het eerst dat VriendenLoterij voor een vast reclamebureau kiest.
vriendenloterij
Henk steunt zijn cluppie in weer en wind.
vriendenloterij
Henk steunt zijn cluppie in weer en wind.

DDB Amsterdam is gekozen als het nieuwe reclamebureau van VriendenLoterij. Een pitch met één ander bureau ging hieraan vooraf. 

related partner content for mobile comes here

DDB gaat aan de slag met onder meer de nieuwe merkpositionering en visual identity van VriendenLoterij. Een eerste merkcampagne is inmiddels al gelanceerd.

Het is voor het eerst dat VriendenLoterij voor een vast reclamebureau kiest. Voorheen waren er wel marketinguitingen, maar werden die voornamelijk inhouse ontwikkeld. 

Voetbalsupporter Henk

In de eerste campagne genaamd 'Elke dag plezier' is de hoofdrol weggelegd voor Henk, supporter van amateur-voetbalclub VVG. 'Dag in dag uit staat hij langs de lijn. Henk speelt ook mee met de VriendenLoterij; natuurlijk voor de geldprijzen, maar zo steunt hij ook zijn eigen cluppie. En daar beleeft Henk uiteindelijk zelf ook plezier aan', aldus VriendenLoterij. 

De VriendenLoterij maakt deel uit van de Postcode Lottery Group, een onderneming die het Postcode Loterijformat inmiddels heeft opgezet in vijf landen (Nederland, Groot-Brittanië, Duitsland, Noorwegen en Zweden). 

Credits:
Opdrachtgever: VriendenLoterij
Bureau: DDB Amsterdam
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Regisseur: Kay Lindhout
Producer: Marius van de Weerd
Offline editor: Jorien Voogt
Grading: Joppo Veldhuis, De Grot
Online: Robin Hancock, De Grot
Sound design: Earforce, Tymen Geurts
Muziek: Earforce, Reinder van Zalk
Muziek: Ruben Samama

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in