Overslaan en naar de inhoud gaan

Hammerfest aan de slag voor Ikea na 'strakke pitch'

De samenwerking met Wavemaker is hiermee na tien jaar beëindigd.
ikea
Ikea kiest voor Hammerfest
ikea
Ikea kiest voor Hammerfest

Hammerfest is het nieuwe social-bureau van Ikea. Een pitch van ruim twee maanden ging aan deze keuze vooraf. Er deden twee andere bureaus mee aan de pitch, het is niet bekend welke dit zijn. Er was geen externe begeleider bij de pitch betrokken.

related partner content for mobile comes here

Ikea werkte de afgelopen tien jaar op social-gebied samen met Wavemaker, maar neemt nu afscheid van deze 'oude vertrouwde club', aldus een woordvoerder. De samenwerking met themabureau DDB 180, dat verantwoordelijk is voor de reclamecampagnes, blijft voortbestaan.

Hammerfest gaat Ikea ondersteunen met het 'strategisch inzetten van social media'. Het bureau spreekt van een vernieuwde aanpak die moet passen bij de zogenoemde groei- en impactambities van het van origine Zweedse woonwarenhuisbedrijf.

Baba Touré, managing director Hammerfest, zegt onder de indruk te zijn van de 'strak georganiseerde pitch'. 'Het was een pitch zoals we 'm graag zien, met een duidelijke structuur. Bovendien werden de verwachtingen en voorwaarden op een transparante manier uitgesproken.'

Het eerste werk van de hand van Hammerfest is inmiddels te zien op de social-kanalen van Ikea.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gijs Determeijer

Gefeliciteerd Baba & team Hammerfest!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in