Overslaan en naar de inhoud gaan

BrandFacts bewijst de business value van het Trusted Web

DPG Media investeerde de afgelopen twee jaar in de oplossing voor Brand Lift Measurement; Brandfacts.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
De business value van het Trusted Web bewezen met BrandFacts
De business value van het Trusted Web bewezen met BrandFacts

In een recent artikel op DPG Grow bekeken we hoe het steeds moeilijker wordt om online reclame te meten met behulp van tools die cookies van derden gebruiken als gevolg van technologische en wettelijke veranderingen.

Ook keken we naar welke drie technologieën die adverteerders steeds vaker toepassen om hun digitale investeringen inzichtelijk te maken:

  • Privacy Preserving Measurement
  • Marketing Mix Modelling
  • Brand Lift Measurement

Alternatieve technologieën

Privacy preserving measurement (PPM) technologieën worden in adservers (zoals Campaign Manager) geïntegreerd. Google, Facebook en Apple hebben allemaal hun eigen alternatief waarbij prioriteit gegeven wordt aan de privacy van het individu. Dit moet de gaten in kennis opvullen die zijn ontstaan door de technologische veranderingen van Apple en het einde van de 3rd party cookie in Chrome. PPM is echter alleen nuttig wanneer een conversie online en op één apparaat plaatsvindt. Marketing Mix Modelling (MMM) is een briljante aanvulling op PPM. Het helpt adverteerders om de bijdrage van alle kanalen aan statistieken zoals sales lift te berekenen. MMM biedt echter een minder direct en fijnmazig beeld van de prestaties. 

Brand Lift Measurement is misschien wel de perfecte tussenliggende benadering van meten. Het biedt de prestatiegegevens op site-niveau waar adverteerders naar snakken. En geeft hen inzicht in het effect van hun reclame op een breed scala aan KPI’s.

Brand Lift Measurement

DPG Media heeft de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in Brand Lift Measurement. Onze oplossing heet Brandfacts. Het stelt onze reclamepartners in staat te begrijpen welke impact reclame op het Trusted Web heeft: 

  • Bekendheid - Zijn mensen die advertenties hebben gezien zich meer bewust van het product of de dienst dan voorheen?
  • Overweging - Overwegen mensen die advertenties hebben gezien meer dan voorheen om het product of de dienst te kopen.
  • Voorkeur - Hebben mensen die advertenties hebben gezien al dan niet een positiever gevoel over het product of de dienst dan voorheen.
  • Aankoopintentie - Zijn mensen die advertenties hebben gezien van plan het product of de dienst te kopen?

Toekomstbestending en onpartijdig

Brandfacts geeft adverteerders niet alleen diepgaand inzicht in de business impact van advertenties op DPG Media sites en apps. Het is ook volledig toekomstbestendig, omdat het geen cookies van derden gebruikt. 

Voor Brand Lift Measurement werken we samen met research specialist Brand Metrics. Dit doen we omdat we onpartijdigheid hierin belangrijk vinden. Diezelfde onpartijdigheid ontbreekt juist op andere platformen. Brandfacts maakt gebruik van logistische regressie die onze klanten twee belangrijke voordelen biedt:

  1. Het geeft veel sneller inzicht in belangrijke statistieken. Dit komt omdat we voor Brandfacts geen control en exposed groepen hoeven te werven. Dit in tegenstelling tot traditionele Brand Lift studies.
  2. Hierdoor hoeven adverteerders het bereik van hun campagnes niet te beperken om inzicht te krijgen in hun impact.  

Brandfacts

Alle drie de vormen van meting blijven naar verwachting een rol spelen in digitale reclame. Brand Lift Measurement vinden we dé beste oplossing voor adverteerders om de impact van campagnes op een gedetailleerd niveau te begrijpen. Met Brandfacts krijgen adverteerders inzicht in hoeveel beter campagnes op het Trusted Web presteren in vergelijking met concurrenten zoals andere mediatitels of platforms. In maart geven we benchmarks vrij die laten zien hoeveel Brand Lift adverteren bij DPG Media kan opleveren voor jouw merk.

Brandfacts is gratis voor alle middelgrote campagnes. Hierdoor is deze beschikbaar voor zoveel mogelijk adverteerders. Hier ontdek je meer over de voordelen van Brandfacts.

Wil je Brandfacts inzetten bij je volgende campagne?
Neem contact met ons op

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in