Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro brengt alle media-activiteiten onder bij EssenceMediacom

De bank wilde een geïntegreerde strategie en één preferred partner en breidt samenwerking met het GroupM-bureau uit.
Commercial ABN Amro ‘Voor ieder begin’
Commercial ABN Amro ‘Voor ieder begin’
Commercial ABN Amro ‘Voor ieder begin’
Commercial ABN Amro ‘Voor ieder begin’

ABN Amro heeft na een traject van zes maanden EssenceMediacom (onderdeel van GroupM) gekozen als partner voor de strategie, beheer, inkoop en data en analytics voor alle communicatiekanalen. De bank was de afgelopen jaren al klant bij EssenceMediacom voor een groot gedeelte van de mediastrategie en inkoop, maar had de wens voor een geïntegreerde strategie en een preferred partner die de gehele scope kan overzien.

related partner content for mobile comes here

'Al onze media-activiteiten bij één partner'

'We zien veel voordelen in het onderbrengen van al onze media-activiteiten bij één partner', zegt Margje Wammes, head of channels & media bij ABN Amro. 'Om die reden zijn we op zoek gegaan naar een mediabureau dat hiervoor de juiste expertise bezit. De visie van EssenceMediacom op geïntegreerd campagne voeren sluit goed aan bij de ambities en visie van ABN Amro. Dit gaat verder dan alleen mediastrategie en inkoop, maar ook over tooling en samenwerking. We kijken er naar uit om de samenwerking te verdiepen en te vernieuwen.'

Via eigen kanalen

Bij de keuze voor een geïntegreerde bureaupartner werd er gelet op de visie van het bureau, de kennis van de industrie, digitale expertise en geïntegreerde mediastrategie, -inkoop en services. Daarnaast werd er gevraagd een visie te geven op hoe ABN Amro klanten te benaderen via de eigen kanalen van de bank. Op deze vraag heeft EssenceMediacom een strategie gepresenteerd in samenwerking met zusterbureau VML, dat zich richt op brand experience, customer experience en commerce.

Tessa van der Starre, ceo EssenceMediacom: 'Ons team ontwikkelde een strategisch framework dat alle communicatiekanalen omvat, om meer impact te maken én de klantbeleving te verbeteren wat essentieel is in deze categorie.'

ABN Amro lanceerde afgelopen voorjaar de nieuwe positionering: ‘Voor ieder begin’ in samenwerking met Ace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in