Overslaan en naar de inhoud gaan

Algemeen directeur Ton Schoonderbeek kondigt vertrek aan bij NMO: 'Mijn missie is volbracht'

Hij blijft wel tot uiterlijk februari 2025 nog actief voor NMO. Het bestuur zoekt naar opvolging.
Ton Schoonderbeek
© Credits: Paul Ridderhof
Ton Schoonderbeek
© Credits: Paul Ridderhof

Algemeen directeur Ton Schoonderbeek verlaat het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Er is een stevig fundament neergezet voor NMO en daarmee loopt de opdracht van Schoonderbeek als kwartiermaker ten einde, laat hij weten. 

related partner content for mobile comes here

Het bestuur van NMO zoekt naar opvolging. Schoonderbeek blijft de komende tijd nog actief voor NMO tot uiterlijk eind februari 2025. Patricia Sonius blijft als directeur onderzoek verbonden aan NMO.

Schoonderbeek over zijn aanstaande vertrek bij NMO: 'Met een solide bereiksonderzoekarchitectuur, plannen voor volgende fases, verbreding en een topteam van onderzoekers is er een stevig fundament neergezet. Mijn missie is volbracht. De organisatie staat en alles wat nodig is om NMO naar een volgende fase te brengen, is afgerond. Ik heb alle vertrouwen in het team en in Patricia in het bijzonder. Met veel plezier heb ik met haar samengewerkt en ik ben enorm trots op wat wij in een betrekkelijk korte tijd hebben bereikt.'

Stichting Nationaal Media Onderzoek

Op 1 januari 2024 werd Stichting Nationaal Media Onderzoek officieel de opvolger van de verschillende organisaties voor mediabereiksonderzoek. Inmiddels draaien alle standaarden van NMO en leveren zij datasets over mediagedrag die de marktpartijen in de mediabranche gebruiken. 

Patricia Sonius leidt een team van circa zeven mediaonderzoekers. Daarnaast zijn er circa vijf medewerkers bij NMO betrokken bij ondersteunende diensten, zoals informatie en communicatie, helpdesk activiteiten en administratieve en financiële zaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in