Overslaan en naar de inhoud gaan

A Bigger Circle vernieuwt propositie en focust op data-gedreven storytelling

Het Data Driven Storytelling-model bestaat uit vier niveaus.
Data
Data

Socialmediabureau A Bigger Circle komt met een nieuwe propositie, namelijk ‘Data Driven Storytelling’. Voor klanten als KPN, PostNL, Erasmus MC en Simyo gaat het bureau te werk waarbij data centraal staan.

related partner content for mobile comes here

‘Deze vernieuwde propositie zet de meetbaarheid van resultaat centraal’, vertelt ceo Stephan Reesink. ‘Wij investeren uit naam van onze klanten maandelijks substantieel budget in socialmedia-advertising, waarmee we creatief werk verspreiden dat we vaak ook zelf produceren. Omdat we content en advertising combineren dragen we meer verantwoordelijkheid voor een goed resultaat.’

Peter Evers, coo van A Bigger Circle: ‘Met ons Data Driven Storytelling-model hebben we deze missie in stukjes gehakt en behapbaar gemaakt. We weten dat op elk niveau van de marketingfunnel een ander soort content nodig is om succesvol te zijn, elk met een ander effect in het hoofd van de consument. Daarom kijken we op ieder niveau ook naar andere data om het succes te kunnen bepalen. Dit hebben we verpakt in een heldere vierdeling: Tactics, Metrics, Effects en Tools.’

Soda wordt losgekoppeld

Met de nieuwe aanpak wordt ook onderzoeksbureau Soda losgekoppeld van moederbedrijf A Bigger Circle. Waar Soda eerst een label was, gaat het nu zelfstandig verder. ‘Mediabureaus en adverteerders met een behoefte aan merk- of campagne-onderzoek vinden ook steeds vaker direct de weg naar Soda’, aldus cco Wietse Zwolsman. ‘Die samenwerkingen verlopen enorm goed, waardoor het voor ons een logische stap is om Soda een eigen positie en focus te geven.’

Data Driven StoryTelling
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

"data driven storytelling". Hoe verzin je het. Het gaat ook duidelijk niet om de story, maar om de data en de meetbaarheid van resultaten. Alleen maar een 'heldere vierdeling' in Tactics, Metrics, Effects en Tools. Dat zal dus zeker geen Mulisch, Wierenga, Dostojevski of Dickens opleveren.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in