Overslaan en naar de inhoud gaan

'Het strategievak is aan het vergoogelen'

Zijn merken doorgeslagen in het centraal zetten van de doelgroep? Aflevering 3 van New Creativity met Gijs de Bruijn en Kees van Dorp.

'Merken zijn meer bezig met wat mensen willen horen dan wat ze zelf te vertellen hebben', zegt Gijs de Bruijn strategy director Accenture Interactive. Hij gaat voor de derde aflevering van de IAB - Adformatie vodcast New Creativity in gesprek met Kees van Dorp (DDB Unlimited) over Research & Data mining. Hierin gaan we op zoek naar hoe de werelden van creatie, data en techniek samenkomen. Volgens De Bruijn zijn merken enigszins doorgeslagen in het centraal zetten van de klant. 

related partner content for mobile comes here

Aan de andere kant stelt Van Dorp dat het reclamevak 'misschien wel een van de laatste beroepsgroepen is die openlijk twijfelt of data iets toevoegt. 'Ik moet best nog vaak bij creatieven verdedigen waarom we bepaalde data centraal zetten.' De Bruijn vermoedt dat dit komt omdat niet alles te vatten is in data. 'Data is zekerheid en creativiteit is onzekerheid. Soms kan je zekerheid uitdagen met die intuitie en soms kan je die intuitie onderbouwen met data.'

Door de komst van data en technology en anders soort competenties en mensen binnen bureaus zouden de processen anders moeten worden ingericht, meent De Bruijn. Van Dorp legt uit hoe de 'data', 'delivery' en 'branding'-unit samenwerken. 'Als een briefing komt, laten we eerst 3 mensen van deze units samen nadenken. De neiging is om het in te delen in klein, middelgroot en groot en daar dan een standaard manier van werken op los te laten, maar dat doen we niet meer.' De Bruijn: 'Ik denk dat dat de grootste verandering is.'

In aflevering 4 - donderdag 11 juli live - gaan Bas Korsten (J. Walter Thompson) en Madelon Uljee (Code D'Azur) in gesprek over Het Concept. Discussieer onder dit bericht mee over hoe het vak verandert en hoe opdrachtgevers en bureaus geholpen kunnen worden om optimaal samen te werken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Deschoonmaker

Ik vraag me werkelijk af wat je kunt verdienen met dit gezwam....

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in