Just Another Media Company, het bedrijf achter het recent geïntroduceerde Just Another Network, heeft de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux verkregen. Complex is een Amerikaans media-entertainmentnetwerk dat sinds de lancering in 2002 een dominante positie heeft binnen de Amerikaanse popcultuur. Het netwerk produceert en distribueert premium content in de belangrijke jongerenthema’s muziek, films, sport, gaming en fashion.
Complex heeft vandaag een soft launch. ComplexNL.com biedt nieuws en entertainment rond de jongerencultuur en is community van en voor jonge creators en curators
Na twee maanden proefdraaien is de officiële start op 27 september, vanuit de A’dam Toren in Amsterdam.
Complex heeft in de VS een uniek bereik van 110 miljoen op al zijn platforms en bijna één miljard videostarts. Video is dominant, met series als Hot Ones en Sneaker Shopping. Vrijwel alle grote sterren hebben hun opwachting gemaakt in een Complex serie.
Buzzfeed kondigde onlangs de overname van het jongerenplatform aan.
Platform voor GenZ en Y
Complex in gaat nemen in het Nederlandse medialandschap, zal Complex een prominent onderdeel worden van de agency propositie van Just Another Network. Dat platform moet een antwoord zijn op wat traditionele media laten liggen als het gaat om het bereik van de generaties Y en Z. Het biedt content, bereik, data en sales onder één dak.
Michel Palmen, agency director van Just Another Network: 'Complex is een kroonjuweel binnen ons netwerk. We maken dankbaar gebruik van alle kennis uit de VS en combineren dat met de vaardigheden van lokale contentspecialisten.'
Soraya Hadjar, Armin Shah en Chaira Koops
Complex Nederland moetl staan voor een divers aanbod van journalistieke bijdragen, exclusieve reportages en shoots, maar ook korte nieuwsupdates over de Nederlandse media- en entertainmentindustrie. De eerste digitale covershoot is met rapper Cho, die onlangs een record vestigde door als eerste Nederlandse hiphopartiest binnen een uur Afas Live uit te verkopen.
De kern van Complex Nederland bestaat uit Soraya Hadjar (26) (onder meer ex-Cosmopolitan, Axed en Linda Meiden), die als editor-at-large leiding geeft aan de redactie. ’Vanwege de diversiteit aan content en het samenbrengen van verschillende culturen, weet Complex jongeren van alle achtergronden te bereiken. Dat is ook de visie die ik heb voor Complex NL.’
Armin Shah (25) geeft naast zijn YouTube-kanaal Convo als creative director video invulling aan de videostrategie van Complex NL. Chaira Koops (538, StukTV) is als executive producer verantwoordelijk voor alle video-output van Complex.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!