Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn haalt product uit de schappen na kritisch LinkedIn-bericht

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
The Best Social over Albert Heijn
The Best Social over Albert Heijn

Albert Heijn bracht een tijdje geleden SEA Water uit: drinkbaar zeewater in een duurzaam jasje.

related partner content for mobile comes here

Klinkt misschien goed, maar al snel kwam er commentaar op het verpakte drankje. Zo schreef Dirk, de zwerfafvalanalist die zwerfafval bestrijdt, in een LinkedIn-bericht waarom SEA Water niet zo duurzaam is als de supermarkt claimde.

Albert Heijn nam de kritiek niet met een korreltje zout en reageerde erop.


Het begon allemaal met dit bericht, waarin Dirk zijn ongezouten mening geeft over het ongezouten zeewater van Albert Heijn.


Kortom: het duurzame zeewater van Albert Heijn is allesbehalve duurzaam.


Dirk is niet de enige die verpakt zeewater onnodig vindt.


Toch slaat de ophef volgens sommige mensen nergens op.


En anderen snappen überhaupt niet waarom iemand zeewater zou kopen.


Hoe dan ook, Albert Heijn heeft het veelbesproken pakje uit het assortiment gehaald en Dirk is blij.

appie aanvulling

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in