Warsteiner Nederland: 'We willen naar marktaandeel van 5 procent'
De directeur: 'De consument wil verrast worden, dat is een kans waar Warsteiner op moet inspelen.'
Warsteiner is in Duitsland, de thuismarkt, één van de grootste biermerken. In Nederland is het merk – met een marktaandeel van ongeveer 2,5 procent – relatief klein. Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux (op de foto boven dit artikel), zegt dat Warsteiner dan ook niet de slagkracht heeft die de grote merken wél hebben. Beekman: ‘Wij moeten het onderscheid maken met het merk en met de mensen.’ Maar de ambitie is groot. Beekman zegt dat hij binnen nu en tien jaar naar een marktaandeel van vijf procent wil.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGoede dag.
Warsteiner alcoholvrij was vroeger in kratten verkrijgbaar. Tegenwoordig zitten ze in sixpacks.
Is er een kans dat er weer gewoon een krat alcoholvrij bier in de winkel.komt.
Dat maakt het om te kopen wel dik makkelijker.
Met vriendelijke groet
Jellie Bergsma