Unilever verkoopt Wish-Bone aan Pinnacle Foods
Zowel Wish-Bone als Western produceren saladedressings in de VS.
De verkoop levert Unilever 580 miljoen dollar op. De fabriek in Missouri die nu de producten voor Unilever maakt, is niet meegenomen in de deal. Maar de fabriek blijft de producten wel maken.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaKees Kruythoff, president van Unilever Noord-Amerika, licht de transactie toe: ‘Wish-Bone is een iconisch merk en de nummer 1 Italiaanse dressing in de Amerikaanse markt. Maar ik geloof dat onder Pinnacle het potentieel van de dressingmerken beter wordt benut.’
Volgens Kruythoff betekent de verkoop een verdere focus op de kernmerken, en draagt het bij aan de duurzame groeimissie van Unilever.
De jaarlijkse omzet van Wish-Bone en Western ligt op 190 miljoen dollar.
Pinnacle voert merken als Aunt Jemima (pancakes uit de vriezer), Armour Star (vlees in blik), Vlasic (augurken) en Bird's Eye (stoomgroente).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid