Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt Wish-Bone aan Pinnacle Foods

Unilever kondigt vandaag aan de merken Wish-Bone en Western te verkopen aan Pinnacle Foods.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zowel als Western produceren saladedressings in de VS.

related partner content for mobile comes here

De verkoop levert Unilever 580 miljoen dollar op. De fabriek in Missouri die nu de producten voor Unilever maakt, is niet meegenomen in de deal. Maar de fabriek blijft de producten wel maken.

Kees Kruythoff, president van Unilever Noord-Amerika, licht de transactie toe: ‘Wish-Bone is een iconisch merk en de nummer 1 Italiaanse dressing in de Amerikaanse markt. Maar ik geloof dat onder Pinnacle het potentieel van de dressingmerken beter wordt benut.’

Volgens Kruythoff betekent de verkoop een verdere focus op de kernmerken, en draagt het bij aan de duurzame groeimissie van Unilever.

De jaarlijkse omzet van Wish-Bone en Western ligt op 190 miljoen dollar.

Pinnacle voert merken als Aunt Jemima (pancakes uit de vriezer), Armour Star (vlees in blik), Vlasic (augurken) en Bird's Eye (stoomgroente).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in