Overslaan en naar de inhoud gaan

'Inzamelingsactie tegen kanker dreigt te mislukken'

De antikankercampagne van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis (AvL) in Amsterdam dreigt op een mislukking uit te lopen, meldt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het instituut wilde voor eind oktober vijf miljoen euro ophalen voor onder meer onderzoek. Daarvan is nu nog geen 2 procent binnen.

related partner content for mobile comes here

Vorige maand haalde het instituut met de boodschap dat kanker binnen twintig jaar voor 90 procent kan veranderen van een dodelijke in een chronische ziekte, dankzij personalized medicine: het bekijken van de genetica van elke tumor afzonderlijk.

Antoni van Leeuwenhoek - Ik ben tegen gelijke behandeling

Alpe d'Huzes
Om dat te bereiken, denkt het AvL 16 miljoen euro nodig te hebben voor onderzoek, waarvan elf miljoen moet komen van andere bronnen, zoals Alpe d'HuZes en KWF Kankerbestrijding. Dat het AvL hiervoor eenmalig een beroep doet op het publiek is opmerkelijk en niet geheel onomstreden: normaal gesproken mag het kankerinstituut alleen geld werven onder de eigen patiënten. Tot nu toe toont het publiek zich echter ook niet enthousiast voor de actie van het Amsterdamse ziekenhuis met de naam;Tegen gelijke behandeling&;"> 'Tegen gelijke behandeling'.

Hoogleraar Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit Theo Schuyt denkt dat het uitblijven van succes komt doordat de boodschap van de campagne 'te genuanceerd' is en de campagne zelf te weinig pakkend. 'Kijk naar de fietscampagne tegen kanker Alpe d'HuZes: die haalt de voorpagina's van kranten, krijgt primetime programma's op tv en is een enorm mediaspektakel.'

Persvoorlichter Daniëlle Cardozo van het Antoni van Leeuwenhoek geeft toe dat de bekendheid van het instituut een probleem is. 'Bij de start van de campagne hebben we onszelf eerst moeten neerzetten als goed doel. De komende weken gaan we gebruiken om onze positie op met name sociale media uit te bouwen. Daarna zullen we, na de vakantie, een mix van middelen inzetten om het bereik te vergroten.'

Animatie Campagne Antoni van Leeuwenhoek

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in