Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Britten ontzet door Marmite-reclame

Brits icoonmerk Marmite, eigendom van Unilever, maakte deze week voor het eerst in twee jaar weer een commercial. Meteen kwamen er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de commercial bezoeken mensen van de 'Marmite-ambulance' gezinnen die verdacht worden van Marmite-verwaarlozing… Achtergelaten potjes worden direct meegenomen, Het is bekend dat een potje Marmite het jarenlang kan uithouden in een keukenkastje.

related partner content for mobile comes here

Direct na de eerste uitzending (tijdens Coronation Street) regende het klachten op Facebook en Youtube. Blijkbaar ziet een groep kijkers er de humor niet van in.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De Britse Reclamecodecommissie, de ASA, heeft inmiddels 250 klachten binnen, variërend van ‘slechte smaak’ tot ‘triviliasering van zowel dieren- als kinderbescherming’. ASA denkt nog na om er iets mee te doen.

Unilever is verbaasd. Een woordvoerder zegt tegen het Britse Marketingweek: ‘Dit is de eerste keer sinds 2 jaar dat Marmite op tv verschijnt, en we hebben hard geprobeerd om een commercial te maken die leuk is voor iedereen. De commercial deed het ontzettend goed in de testen. We geloven dat dit een echte Marmite-ad is, net als de Marmitesmaak: mensen houden ervan of haten het, ze zullen het zeker niet vergeten.’

Overigens zien de dierenactivisten van PETA het niet zo zwart-wit. Volgens een woordvoerder is iedereen bij PETA dol op Marmite, en zorgt volgens hen de aanpak van Marmite er juist voor dat kijkers worden herinnerd aan de moeilijke taak die dierenbeschermers hebben. ‘Wellicht dat de campagne ervoor zorgt dat mensen nog vaker dierenverwaarlozing en –mishandeling melden.’

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in