(Campagne) Britten ontzet door Marmite-reclame


In de commercial bezoeken mensen van de 'Marmite-ambulance' gezinnen die verdacht worden van Marmite-verwaarlozing… Achtergelaten potjes worden direct meegenomen, Het is bekend dat een potje Marmite het jarenlang kan uithouden in een keukenkastje.
Direct na de eerste uitzending (tijdens Coronation Street) regende het klachten op Facebook en Youtube. Blijkbaar ziet een groep kijkers er de humor niet van in.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Britse Reclamecodecommissie, de ASA, heeft inmiddels 250 klachten binnen, variërend van ‘slechte smaak’ tot ‘triviliasering van zowel dieren- als kinderbescherming’. ASA denkt nog na om er iets mee te doen.
Unilever is verbaasd. Een woordvoerder zegt tegen het Britse Marketingweek: ‘Dit is de eerste keer sinds 2 jaar dat Marmite op tv verschijnt, en we hebben hard geprobeerd om een commercial te maken die leuk is voor iedereen. De commercial deed het ontzettend goed in de testen. We geloven dat dit een echte Marmite-ad is, net als de Marmitesmaak: mensen houden ervan of haten het, ze zullen het zeker niet vergeten.’
Overigens zien de dierenactivisten van PETA het niet zo zwart-wit. Volgens een woordvoerder is iedereen bij PETA dol op Marmite, en zorgt volgens hen de aanpak van Marmite er juist voor dat kijkers worden herinnerd aan de moeilijke taak die dierenbeschermers hebben. ‘Wellicht dat de campagne ervoor zorgt dat mensen nog vaker dierenverwaarlozing en –mishandeling melden.’
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid