Telfort behoudt naam onder KPN-vlag
De NMa liet gisteren weten dat er op de markt voor mobiele telefonie nog
voldoende concurrentie overblijft met de aanwezigheid van grote
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuinternationale bedrijven als T-Mobile, Vodafone en Orange (France
Télécom).
KPN kondigde eind juni aan Telfort te willen kopen voor 980
miljoen euro. Door de overname wordt het telecomconcern in
Nederland de onbetwiste marktleider in mobiele telefonie met bijna
negen miljoen klanten.
Maar KPN krijgt geen ‘economische
machtspositie'. Daarvoor zijn er te veel mogelijkheden om met de
gecombineerde onderneming te concurreren. ‘Nederland is een van de
weinige landen in Europa waar vijf netwerkoperators actief zijn in
de mobiele telefonie', stelt de mededingingswaakhond vast.
De NMa merkt ook op dat consumenten relatief vaak van
telecomaanbieder wisselen. Daarnaast stellen telecomaanbieders hun
netwerk open voor andere bedrijven die mobiele telefonie willen
aanbieden, zoals Albert Heijn, de Hema en UPC, waardoor meer
concurrentie ontstaat (ANP).
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid