Overslaan en naar de inhoud gaan

Telfort behoudt naam onder KPN-vlag

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft geen bezwaar tegen de overname van Telfort door KPN. Het concern verwacht nu de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De NMa liet gisteren weten dat er op de markt voor mobiele telefonie nog

related partner content for mobile comes here

voldoende concurrentie overblijft met de aanwezigheid van grote

internationale bedrijven als T-Mobile, Vodafone en Orange (France

Télécom).

KPN kondigde eind juni aan Telfort te willen kopen voor 980

miljoen euro. Door de overname wordt het telecomconcern in

Nederland de onbetwiste marktleider in mobiele telefonie met bijna

negen miljoen klanten.

Maar KPN krijgt geen ‘economische

machtspositie'. Daarvoor zijn er te veel mogelijkheden om met de

gecombineerde onderneming te concurreren. ‘Nederland is een van de

weinige landen in Europa waar vijf netwerkoperators actief zijn in

de mobiele telefonie', stelt de mededingingswaakhond vast.

De NMa merkt ook op dat consumenten relatief vaak van

telecomaanbieder wisselen. Daarnaast stellen telecomaanbieders hun

netwerk open voor andere bedrijven die mobiele telefonie willen

aanbieden, zoals Albert Heijn, de Hema en UPC, waardoor meer

concurrentie ontstaat (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in