Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt: meerdere tv-partijen gaan partnership bieden

De partnership die Talpa adverteerders biedt, wordt opgevolgd door meerdere tv-partijen. De prijsdruk zou hiermee verzacht kunnen worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in een rapportage waarin mediabureau Kobalt zijn visie geeft op de huidige tv-ontwikkelingen. ‘Er was de afgelopen vier jaar een felle concurrentie op prijs als het gaat om de grp. Deze grp kan inmiddels als ‘commodity’ gekenschetst worden. Met een vierde tv-partij (Talpa) wordt deze trend alleen maar versterkt’, aldus Kobalt. Het bureau verwacht dat de kijktijd maal het aantal kijkers niet toeneemt, terwijl er meer aanbieders zijn. ‘Talpa onderkent dit en wil meer dan grp’s bieden. Ze biedt als het ware een partnership aan, waarbij ze afgerekend wil worden op haar toegevoegde waarde voor adverteerders uitgedrukt in een meeropbrengst. Ons inziens een moeilijke maar goede stap richting het resultaat van de adverteerder.’

related partner content for mobile comes here

Kobalt voorziet dat meerdere partijen het voorbeeld gaan volgen, maar de verwachting is wel dat de komst van Talpa eerst continuering of vergroting van de prijsdruk betekent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in