Kobalt: meerdere tv-partijen gaan partnership bieden
Dat staat in een rapportage waarin mediabureau Kobalt zijn visie geeft op de huidige tv-ontwikkelingen. ‘Er was de afgelopen vier jaar een felle concurrentie op prijs als het gaat om de grp. Deze grp kan inmiddels als ‘commodity’ gekenschetst worden. Met een vierde tv-partij (Talpa) wordt deze trend alleen maar versterkt’, aldus Kobalt. Het bureau verwacht dat de kijktijd maal het aantal kijkers niet toeneemt, terwijl er meer aanbieders zijn. ‘Talpa onderkent dit en wil meer dan grp’s bieden. Ze biedt als het ware een partnership aan, waarbij ze afgerekend wil worden op haar toegevoegde waarde voor adverteerders uitgedrukt in een meeropbrengst. Ons inziens een moeilijke maar goede stap richting het resultaat van de adverteerder.’
Kobalt voorziet dat meerdere partijen het voorbeeld gaan volgen, maar de verwachting is wel dat de komst van Talpa eerst continuering of vergroting van de prijsdruk betekent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid