De Mol richt zich op SBS


Dat meldt Het Financieele Dagblad. Gotz Mauser, managing partner van Permira (samen met Kohlberg Kravis Roberts & Co bieder op SBS Broadcasting S.A.), zegt weliswaar open te staan voor een gesprek, ‘maar het is niet onze intentie om SBS in delen te verkopen’. ‘We zijn blij met het huidige SBS en willen het verder laten groeien.
De Telegraaf Media Groep, dat bekendmaakt in de loop van dit jaar een belang te hebben opgebouwd van circa 29 miljoen euro in SBS Broadcasting S.A., voert momenteel gesprekken over zijn toekomst als aandeelhouder.
De Telegraaf Media Groep wil weten in hoeverre de verkoop de Nederlandse tak (SBS Broadcasting) zal raken en praat met zowel het zittende management van SBS Broadcasting S.A. als de nieuwe aandeelhouders.
Volgens Hoofd Concerncommunicatie Hans Elekan hebben de ‘potentieel nieuwe eigenaren’ een langetermijnvisie. ‘Ze zijn niet van plan SBS Broadcasting S.A. in stukken te knippen, zo is ons verzekerd.’
Elekan zegt dat er verder ook gepraat wordt over het belang van ongeveer 29 miljoen euro dat de Telegraaf Media Groep (TMG) heeft opgebouwd in SBS Broadcasting S.A. ‘De vraag uit de markt zal zijn wat we met dat belang gaan doen. Dat hebben we in beraad.’ De uitgever heeft volgens de woordvoerder ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat
ze ‘dieper in tv wil zitten'. Maar de mededingingsregels verbieden De Telegraaf om meer dan een derde van een tv-zender in handen te hebben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid