Overslaan en naar de inhoud gaan

De Mol richt zich op SBS

John de Mol wil graag praten met de nieuwe eigenaren van SBS Broadcasting. Hij is vooral geïnteresseerd in de Nederlandse activiteiten van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Gotz Mauser, managing partner van Permira (samen met Kohlberg Kravis Roberts & Co bieder op SBS Broadcasting S.A.), zegt weliswaar open te staan voor een gesprek, ‘maar het is niet onze intentie om SBS in delen te verkopen’. ‘We zijn blij met het huidige SBS en willen het verder laten groeien.

related partner content for mobile comes here

De Telegraaf Media Groep, dat bekendmaakt in de loop van dit jaar een belang te hebben opgebouwd van circa 29 miljoen euro in SBS Broadcasting S.A., voert momenteel gesprekken over zijn toekomst als aandeelhouder.
De Telegraaf Media Groep wil weten in hoeverre de verkoop de Nederlandse tak (SBS Broadcasting) zal raken en praat met zowel het zittende management van SBS Broadcasting S.A. als de nieuwe aandeelhouders.
Volgens Hoofd Concerncommunicatie Hans Elekan hebben de ‘potentieel nieuwe eigenaren’ een langetermijnvisie. ‘Ze zijn niet van plan SBS Broadcasting S.A. in stukken te knippen, zo is ons verzekerd.’
Elekan zegt dat er verder ook gepraat wordt over het belang van ongeveer 29 miljoen euro dat de Telegraaf Media Groep (TMG) heeft opgebouwd in SBS Broadcasting S.A. ‘De vraag uit de markt zal zijn wat we met dat belang gaan doen. Dat hebben we in beraad.’ De uitgever heeft volgens de woordvoerder ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat
ze ‘dieper in tv wil zitten'. Maar de mededingingsregels verbieden De Telegraaf om meer dan een derde van een tv-zender in handen te hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in