Overslaan en naar de inhoud gaan

Broertjes: 'nrc.next wordt een concurrent'

Hoofdredacteur Pieter Broertjes van de Volkskrant ziet de gisteren officieel aangekondigde ochtendeditie van NRC Handelsblad, nrc.next,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ochtendeditie verschijnt in februari 2006 op tabloidformaat. Het nieuwe dagblad richt zich op hoger opgeleide multimediagebruikers die nauwelijks betaalde kranten meer lezen.
De krant verschijnt vijf dagen in de week en gaat in de losse verkoop 1euro kosten. Een abonnement gaat 149 euro per jaar kosten. NRC-hoofdredacteur Folkert Jensma hoopt binnen drie jaar een betaalde oplage van 50 tot 75 duizend exemplaren te hebben.

related partner content for mobile comes here

Jensma zegt op nieuwe lezers te gokken, maar Broertjes ziet dat anders. ‘Wij denken dat deze krant leidt tot een herverdeling van bestaande abonnees.’ Toch houdt de Volkskrant vast aan de eigen strategie. ‘Naast het versterken en uitbreiden van de eigen website en plannen voor tv, zijn we bezig met de ontwikkeling van een nieuwe gratis jongerenkrant. Eén die thuis zal worden bezorgd.’

Jensma zegt in de Volkskrant ‘een heleboel stukken uit de bestaande krant’ opnieuw te gebruiken. ‘Grotere binnen- en buitenlandverhalen, opinie en recensies; die zijn niet binnen 24 uur waardeloos en irrelevant. We selecteren die stukken die we interessant achten voor de lezers die we nu niet bereiken. De krant moet wel een gezicht krijgen. Daarvoor wordt een groep redacteuren verantwoordelijk.’
Jensma wordt hiermee hoofdredacteur van twee titels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in