Broertjes: 'nrc.next wordt een concurrent'
De ochtendeditie verschijnt in februari 2006 op tabloidformaat. Het nieuwe dagblad richt zich op hoger opgeleide multimediagebruikers die nauwelijks betaalde kranten meer lezen.
De krant verschijnt vijf dagen in de week en gaat in de losse verkoop 1euro kosten. Een abonnement gaat 149 euro per jaar kosten. NRC-hoofdredacteur Folkert Jensma hoopt binnen drie jaar een betaalde oplage van 50 tot 75 duizend exemplaren te hebben.
Jensma zegt op nieuwe lezers te gokken, maar Broertjes ziet dat anders. ‘Wij denken dat deze krant leidt tot een herverdeling van bestaande abonnees.’ Toch houdt de Volkskrant vast aan de eigen strategie. ‘Naast het versterken en uitbreiden van de eigen website en plannen voor tv, zijn we bezig met de ontwikkeling van een nieuwe gratis jongerenkrant. Eén die thuis zal worden bezorgd.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Jensma zegt in de Volkskrant ‘een heleboel stukken uit de bestaande krant’ opnieuw te gebruiken. ‘Grotere binnen- en buitenlandverhalen, opinie en recensies; die zijn niet binnen 24 uur waardeloos en irrelevant. We selecteren die stukken die we interessant achten voor de lezers die we nu niet bereiken. De krant moet wel een gezicht krijgen. Daarvoor wordt een groep redacteuren verantwoordelijk.’
Jensma wordt hiermee hoofdredacteur van twee titels.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid