Overslaan en naar de inhoud gaan

Conglomeraten uit de mode

Steeds meer bedrijven stoten merken af die niet bij hun kernbelangen aansluiten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs maakte GUS bekend Burberry (mode) en Experian (informatieverzameling) van de hand te zullen doen en zich te gaan concentreren op retailers Homebase en Argos, met de motivatie dat ‘er geen strategische logica is om de bedrijven op lange termijn in een groep te houden’. En inderdaad, waar de meeste topmodemerken onderdeel zijn van gespecialiseerde luxebedrijven is Burberry een vreemde eend in de GUS-bijt. Al geruime tijd is het concept van het gediversifieerde conglomeraat, een financiële entiteit die een reeks heterogene bedrijven omvat, niet meer zo populair bij investeerders. Want al groeide Burberry in de GUS-tijd uit tot een zeer winstgevend cultmodemerk, eigenlijk is dat uitzonderlijk. Veel merken worden pas sterk als ze loskomen van hun niet-passende moedermaatschappij.

related partner content for mobile comes here

Bron: MarketingWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in