Verkeerde verwachtingen van CRM
Er is veel kritiek geweest op de technologische imperfecties van veel CRM-systemen, maar waar het om gaat is dat aanbieders zich meer rekenschap moeten geven van de klant. Gaat het bij een organisatie niet zo lekker, dan ligt dat meestal niet aan de (gebrekkige) technologie. CRM gaat vaak mis omdat mensen in organisaties de drempel zijn. Ze gaan niet goed om met de techniek, ze hebben andere belangen. CRM is in wezen een set van instrumenten om het herhalingseffect van eerste aankopen te versterken. Dus te zorgen dat consumenten die ooit eens een product of dienst hebben afgenomen, dat vaker gaan doen. Meer kan CRM ook niet bieden, veel gebruikers hadden de afgelopen jaren veel te hoge verwachtingen van CRM. Uiteraard gestimuleerd door de reclameretoriek van de CRM-branche.
Veel CRM-technologie biedt dermate veel, overweldigende mogelijkheden dat de gebruikers ook helemaal vergeten dat het hulpmiddel alleen maar bedoeld is om de klantrelatie aan te halen, en hem aan te zetten tot herhalingsaankopen.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid