Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkeerde verwachtingen van CRM

Met afstand de grootste hype in marketing in de afgelopen tien jaar? We hebben het natuurlijk over CRM. Gebruikers hebben vaak verkeerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is veel kritiek geweest op de technologische imperfecties van veel CRM-systemen, maar waar het om gaat is dat aanbieders zich meer rekenschap moeten geven van de klant. Gaat het bij een organisatie niet zo lekker, dan ligt dat meestal niet aan de (gebrekkige) technologie. CRM gaat vaak mis omdat mensen in organisaties de drempel zijn. Ze gaan niet goed om met de techniek, ze hebben andere belangen. CRM is in wezen een set van instrumenten om het herhalingseffect van eerste aankopen te versterken. Dus te zorgen dat consumenten die ooit eens een product of dienst hebben afgenomen, dat vaker gaan doen. Meer kan CRM ook niet bieden, veel gebruikers hadden de afgelopen jaren veel te hoge verwachtingen van CRM. Uiteraard gestimuleerd door de reclameretoriek van de CRM-branche.
Veel CRM-technologie biedt dermate veel, overweldigende mogelijkheden dat de gebruikers ook helemaal vergeten dat het hulpmiddel alleen maar bedoeld is om de klantrelatie aan te halen, en hem aan te zetten tot herhalingsaankopen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in