Start Wal-Mart muziekprijzenoorlog?


Dat zal de komende maanden moeten gaan blijken, maar begin is er. Vanaf vandaag start Wal-Mart met het
aanbieden van DRM-vrije downloads voor slechts $ 0,94. Apples iTunes rekent nog altijd $ 1,29 per song.
DRM staat voor de protectie die de muziekindustrie en andere copyright-hebbenden hebben geïnitieerd ter bescherming van deze rechten. De vrije variant komt tot stand met partijen als EMI en
hre$f="http://www.universalmusic.nl/">Universal Music. Niet toevallig beiden betrokken bij het Wal-Mart project.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Direct na de bekendmaking van Wal-Mart volgde direct een andere deelname van Universal, aan het project Rhapsody, een joint venture van Real en MTV. Rhapsody biedt leden haar titels aan voor $ 0,89, terwijl niet-leden $ 0,99 moeten betalen. Kortom: het lijkt er echt op dat de
handschoen is geworpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid