Overslaan en naar de inhoud gaan

Rick van Boekel weer weg bij ECI

Commercieel directeur Rick van Boekel stapt op bij ECI. Volgens ECI vertrekt Van Boekel wegens 'een verschil van mening over het te voeren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Boekel: ‘In overleg met moederbedrijf Bertelsmann kiest ECI voor een strategie met een sterke kostenreductie. Ik vind juist dat je behalve de reductie van je kosten ook moet zorgen voor vernieuwing aan de opbrengstenkant. Het clubmodel is voorbij de 'maturity stage' en zit in de 'declining stage', waardoor de opbrengsten in de toekomst eerder zullen afnemen dan groeien. Om dit het hoofd te kunnen bieden, zul je naast de bestaande activiteiten moeten investeren in opportunities voor groei. Hierbij kun je denken aan verbreding van de uitgeefactiviteiten en acquisitie van een retailketen, waardoor je de keten onder controle krijgt. Het koppelen van een DM georiënteerd bedrijf met traditionele retail levert 'direct retailing' op waarbij je binnen het retailkanaal 'customer knowledge' introduceert met alle voordelen van dien.’
Zover wilde Bertelsmann dus niet gaan.

related partner content for mobile comes here

Van Boekel is op zoek naar een ander commerciële directiefunctie. Hij werkte eerder in databasemarketing bij Cor Molenaar/Ogilvy & Mather, vanaf 1995 was hij enkele jaren de chef marketing en verkoop bij Planet Internet en algemeen directeur van Bol.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in