Rick van Boekel weer weg bij ECI


Van Boekel: ‘In overleg met moederbedrijf Bertelsmann kiest ECI voor een strategie met een sterke kostenreductie. Ik vind juist dat je behalve de reductie van je kosten ook moet zorgen voor vernieuwing aan de opbrengstenkant. Het clubmodel is voorbij de 'maturity stage' en zit in de 'declining stage', waardoor de opbrengsten in de toekomst eerder zullen afnemen dan groeien. Om dit het hoofd te kunnen bieden, zul je naast de bestaande activiteiten moeten investeren in opportunities voor groei. Hierbij kun je denken aan verbreding van de uitgeefactiviteiten en acquisitie van een retailketen, waardoor je de keten onder controle krijgt. Het koppelen van een DM georiënteerd bedrijf met traditionele retail levert 'direct retailing' op waarbij je binnen het retailkanaal 'customer knowledge' introduceert met alle voordelen van dien.’
Zover wilde Bertelsmann dus niet gaan.
Van Boekel is op zoek naar een ander commerciële directiefunctie. Hij werkte eerder in databasemarketing bij Cor Molenaar/Ogilvy & Mather, vanaf 1995 was hij enkele jaren de chef marketing en verkoop bij Planet Internet en algemeen directeur van Bol.com.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid