Overslaan en naar de inhoud gaan

PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2004 voor Egbert Jan van Bel

De PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2004 is gewonnen door Egbert Jan van Bel, auteur van het boek Event Driven Marketing (EDM), een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de jury is EDM een goed concept voor het optimaliseren van klantwaarde en verkoopresultaat. De belangrijkste reden dat Egbert Jan van Bel heeft gewonnen, is dat hij de eerste is die het onderwerp Event Driven Marketing zo uitgebreid behandelt.

related partner content for mobile comes here

’Het winnende boek voldoet als beste aan de beoordelingscriteria: het is vernieuwend, maakt gebruik van praktijkvoorbeelden en voegt waarde toe aan het vak marketing. Daarnaast heeft het boek een goede opbouw, structuur en vormgeving, en is het onderwerp op een heldere wijze uiteengezet’, aldus Hans Molenaar, voorzitter van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs.

Als criteria voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2004 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast dient het boek in de tweede helft van 2003 of later en in de Nederlandse taal zijn gepubliceerd, Tenslotte is het van belang dat het boek inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales heeft.

Van Bel (46) is sinds 2003 directeur van communicatieadviesbureau Pleon. Overigens is Pleon ook de sponsor van de prijs en zit directeur Tim de Boer in de jury. Dat zorgde links en rechts voor wat gefrons. Volgens Molenaar waren echter alle leden van de jury het er over eens dat het beste boek gewonnen heeft. ‘Ook de wetenschappers vonden dat’, zegt hij.

De belangrijkste reden voor het introduceren van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs is het vestigen van de aandacht op kwalitatief goede en vernieuwende Nederlandse marketingpublicaties die een relevante bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van het marketingvakgebied.

Naast Van Bel en zijn EDM waren ook Adjiedj Bakas met zijn boek ‘Nieuw Nederland, marketing en de demografische revolutie’, en Herman Kui met ‘Mobile Marketing, strategie en praktijk’, genomineerd.

De jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2004 bestond uit:
- Drs. Hans Molenaar (Voorzitter Platform Innovatie in Marketing)
- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing Vrije Universtiteit Amsterdam);
- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar marketing TU Eindhoven);
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (principal consultant CRM bij Atos Origin);
- Drs. Tim de Boer (algemeen directeur Pleon);
- Kai Doornink (hoofdredacteur ITcommercie).
Voor meer informatie: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in