PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2004 voor Egbert Jan van Bel
Volgens de jury is EDM een goed concept voor het optimaliseren van klantwaarde en verkoopresultaat. De belangrijkste reden dat Egbert Jan van Bel heeft gewonnen, is dat hij de eerste is die het onderwerp Event Driven Marketing zo uitgebreid behandelt.
’Het winnende boek voldoet als beste aan de beoordelingscriteria: het is vernieuwend, maakt gebruik van praktijkvoorbeelden en voegt waarde toe aan het vak marketing. Daarnaast heeft het boek een goede opbouw, structuur en vormgeving, en is het onderwerp op een heldere wijze uiteengezet’, aldus Hans Molenaar, voorzitter van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls criteria voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2004 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast dient het boek in de tweede helft van 2003 of later en in de Nederlandse taal zijn gepubliceerd, Tenslotte is het van belang dat het boek inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales heeft.
Van Bel (46) is sinds 2003 directeur van communicatieadviesbureau Pleon. Overigens is Pleon ook de sponsor van de prijs en zit directeur Tim de Boer in de jury. Dat zorgde links en rechts voor wat gefrons. Volgens Molenaar waren echter alle leden van de jury het er over eens dat het beste boek gewonnen heeft. ‘Ook de wetenschappers vonden dat’, zegt hij.
De belangrijkste reden voor het introduceren van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs is het vestigen van de aandacht op kwalitatief goede en vernieuwende Nederlandse marketingpublicaties die een relevante bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van het marketingvakgebied.
Naast Van Bel en zijn EDM waren ook Adjiedj Bakas met zijn boek ‘Nieuw Nederland, marketing en de demografische revolutie’, en Herman Kui met ‘Mobile Marketing, strategie en praktijk’, genomineerd.
De jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2004 bestond uit:
- Drs. Hans Molenaar (Voorzitter Platform Innovatie in Marketing)
- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing Vrije Universtiteit Amsterdam);
- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar marketing TU Eindhoven);
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (principal consultant CRM bij Atos Origin);
- Drs. Tim de Boer (algemeen directeur Pleon);
- Kai Doornink (hoofdredacteur ITcommercie).
Voor meer informatie: www.eventdrivenmarketing.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid