Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordaantal creatieve teams doet mee aan Creative Press Challenge

Hun opdracht is een printadvertentie te maken voor Fight cancer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Persgroep heeft gisteravond de derde editie van Creative Press Challenge gelanceerd met een briefing in Club ADCN. De Creative Press Challenge, een invitation only competitie, heeft dit jaar een recordaantal deelnemers: ruim 140 deelnemers van 39 verschillende reclamebureaus, waaronder Achtung!, BSUR, DDB & Tribal, FHV BBDO, Indie, Wieden + Kennedy en Woedend!.

Voor de kick-off ontwikkelde Thijs Biersteker samen met digitaal productiebureau MediaMonks en AMP.Amsterdam een interactieve bokszak om te vechten tegen kanker. Deze manier van briefen sluit goed aan bij wat Fight cancer wil bewerkstelligen: mensen in beweging brengen om zelf inzamelingsacties te organiseren om geld op te halen voor kankeronderzoek. De bokszak is een scherm van 4320 pixels, uitgerust met microfoons, bewegingssensoren en een custom-made LED-scherm. Hiermee is het eerste interactieve scherm ter wereld ontwikkeld waar mensen op kunnen slaan.

De deelnemers kregen hun briefing door zelf letterlijk tegen kankercellen te vechten. Met elke vuistslag kwamen zij dichterbij hun briefing, die de deelnemers gezamenlijk moesten ontgrendelen. &;

Het rebelse karakter van de Creative Press Challenge en de innovatieve manier van briefen sluit naadloos aan bij wat wij willen uitstralen binnen onze doelgroep. We willen de bokszak op prominente plekken in Nederland gaan neerzetten om Fight cancer onder de aandacht te brengen&;, zegt Limore Noach, directeur Fight cancer.

Deelname en jury
De deelnemers zenden hun werk in als markerschets, zodat de puurheid van het idee beoordeeld kan worden. De Persgroep gaat de drie beste ideeën produceren. De winnende advertentie wordt, samen met een exclusief interview met het bureau, gepubliceerd in de Volkskrant en wordt ingezonden naar de Cannes Lions 2016.

De jury bestaat uit Darre van Dijk (Ogilvy & Mather), Carlo Cavallone (72andSunny Amsterdam), Corinne Genestay (onafhankelijk creatief strateeg), Philippe Remarque (hoofdredacteur de Volkskrant) en Limore Noach (Directeur Fight cancer). De twee jureringrondes zijn in november en op 1 december wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens een event bij Club ADCN.

related partner content for mobile comes here

Fotografie Eefje Gerritsjans

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in