Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenslag in Britse kledingbranche

Het geplaagde Marks & Spencer heeft het zwaar te verduren. In Engeland woedt een ware prijzenslag in de kledingbranche, en drie keer raden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘value retailer’ is sterk in opkomst bij onze Engelse overburen. Ketens als TK Maxx, Primark en Matalan doen goede zaken ten koste van M&S winkels, die steeds meer het stempel van ‘degelijk maar saai’ krijgen. De concurrentie pakt het op verschillende manieren aan. TK Maxx specialiseert zich in designerlabels tegen lage prijzen, Primark moet het simpelweg hebben van hippe spullen tegen afbraakprijzen en Matalan adverteert met ‘High street quality at half the price’. Gezamenlijk hebben ze achttien procent van de Britse kledingmarkt in handen, maar dat percentage zal zeker groeien, gelet op soortgelijke ontwikkelingen in de Verenigde Staten, waar de value retailers al op 35 procent zitten. Als oorzaken voor deze ‘shopping revolution’ worden genoemd: de steeds betere kwaliteit van de voordelige kleren en het feit dat de klant veel minder snobistisch is geworden als het om kleding gaat. Het hoeft niet per se duur te zijn, als het maar ‘hot’ is. Maar ook de slimme inkoopstrategie van de retailers is een belangrijke factor in het succes. De inkopers hebben de vrije hand om te beslissen welke partijen ze willen aanschaffen, en zijn daardoor flexibel en snel, en er wordt zonder dure tussenpersonen gewerkt. Dat drukt de kosten aanzienlijk.

related partner content for mobile comes here

Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in