Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat gezonder ijs maken

Unilever Ice Cream, ’s werelds grootste ijsproducent met een marktaandeel van 17 procent, gaat zich toeleggen op gezondere ijsvarianten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever besteedt in totaal ongeveer €50 miljoen per jaar aan onderzoek en ontwikkeling van ijsproducten en 40 procent hiervan wordt nu besteed aan het uitbreiden van de ijscategorie in de snelgroeiende gezondheids- en welzijnssector.
Unilever gaf vorige week tijdens een presentatie in Barcelona ook aan dat het de voedingswaarde van het ijs binnen de gehele merkenportefeuille gaat verbeteren. In samenwerking met het Unilever Health Institute heeft het bedrijf op basis van de voedingsrichtlijnen van de World Health Organisation (WHO) een anderhalf jaar durend project afgerond waarbij de gehele ijsmerkenportefeuille van 2000 merken is doorgelicht om te zien waar de voedingswaarde kon worden verbeterd.

related partner content for mobile comes here

Een van de verbeteringen houdt in dat met ingang van dit seizoen het vetgehalte binnen de gehele portefeuille met nieuwe productsamenstellingen voor Solero, Carte D’Or (Hertog in Nederland) en het gehele assortiment kinderijsjes verlaagd wordt. Binnen het assortiment kinderijsjes zijn ook kunstmatige kleur- en smaakstoffen uit bijna alle producten verwijderd om te worden vervangen door natuurlijke kleur- en smaakstoffen. In 2006 zal het gehalte aan toegevoegde suiker zijn verlaagd met 10 tot 20 procent en zal het gehalte aan fruit zijn verhoogd met gemiddeld 10 tot 15 procent.
Verder zal er dit jaar een aantal gezonde ijsvarianten worden geïntroduceerd, zoals Big Milk, speciaal voor kinderen, met 70 procent melk en per portie 70 kcal.

De categorie gezondheid en welzijn, die wereldwijd met 11 procent per jaar groeit, vormt een belangrijke zakelijke kans, volgens Unilever Ice Cream. Unilever hoopt dat het bedrijf zo ook minder afhankelijk wordt van het weer.

Vorig jaar werd in Europa al Magnum Light geïntroduceerd, met 33 procent minder vet en 35 procent minder calorieën. Tevens wordt gekeken naar concepten die het cholesterolgehalte actief verlagen of geen lactose bevatten of andere actieve gezondheidsvoordelen opleveren.
Bernd Ellmann, Group Vice President Unilever Ice Cream and Frozen Food, Europe: ‘In de VS houdt ongeveer 60 procent van onze innovaties op het gebied van ijs verband met gezondheid en welzijn en we zien dat deze trend nu ook verschuift naar Europa. Als marktleider proberen wij onze consumenten het breedste assortiment ijsproducten onder een merknaam te bieden – van gezondere varianten tot echt verwenijs. We schatten dat in 2010 15-20 procent van onze portefeuille in Europa verband zal houden met gezondheid en welzijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in