Overslaan en naar de inhoud gaan

Keurmerk voor e-mailmarketing

De E-mail Marketing Associatie Nederland (EMMA-nl) lanceert een keurmerk voor het verzenden van commerciële e-mail.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel van dit keurmerk is zowel afnemers van e-mailmarketingdiensten als de ontvangers van de e-mail te waarborgen dat de richtlijnen ter voorkoming van spam in acht worden genomen. Vanaf mei 2005 gaan de leden van deze vereniging bij het versturen van e-mail dit EMMA-keurmerk voeren.
Voorzitter van EMMA-nl Marc Borgers kondigde de lancering aan op de TCD dagen, vorige week in de Jaarbeurs te Utrecht.

related partner content for mobile comes here

De E-mail Marketing Associatie Nederland behartigt de belangen van bedrijven die e-mail verzenden en als marketinginstrument inzetten en de belangen van bedrijven die daarbij faciliteren. is voorstander van een opt-in beleid zowel in de consumenten als in de zakelijke markt. Door middel van het formuleren en toepassen van technische specificaties en het verrichten van audits op de naleving van de afgesproken richtlijnen door een onafhankelijke controle-instantie, garanderen de leden van EMMA-nl de kwaliteit van de door hen verzonden, e-mailcampagnes en –actie’s. Deze technische richtlijnen vormen een aanvulling op de Code Verspreiding Reclame via E-mail, die is aangenomen door de Reclame Code Commissie. Het ontwikkelen van een ‘whitelist’ waarop de bonafide verzenders, zijn de de leden van de EMMA-nl, zijn opgenomen, is ook één van de speerpunten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in