Keurmerk voor e-mailmarketing
Doel van dit keurmerk is zowel afnemers van e-mailmarketingdiensten als de ontvangers van de e-mail te waarborgen dat de richtlijnen ter voorkoming van spam in acht worden genomen. Vanaf mei 2005 gaan de leden van deze vereniging bij het versturen van e-mail dit EMMA-keurmerk voeren.
Voorzitter van EMMA-nl Marc Borgers kondigde de lancering aan op de TCD dagen, vorige week in de Jaarbeurs te Utrecht.
De E-mail Marketing Associatie Nederland behartigt de belangen van bedrijven die e-mail verzenden en als marketinginstrument inzetten en de belangen van bedrijven die daarbij faciliteren. EMMA-nl is voorstander van een opt-in beleid zowel in de consumenten als in de zakelijke markt. Door middel van het formuleren en toepassen van technische specificaties en het verrichten van audits op de naleving van de afgesproken richtlijnen door een onafhankelijke controle-instantie, garanderen de leden van EMMA-nl de kwaliteit van de door hen verzonden, e-mailcampagnes en –actie’s. Deze technische richtlijnen vormen een aanvulling op de Code Verspreiding Reclame via E-mail, die is aangenomen door de Reclame Code Commissie. Het ontwikkelen van een ‘whitelist’ waarop de bonafide verzenders, zijn de de leden van de EMMA-nl, zijn opgenomen, is ook één van de speerpunten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid