Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen massaal aan het gamen

Vrouwen van 40 jaar en ouder besteden meer tijd aan casual online games dan tieners en mannen. Dit zegt Digital Marketing Services, in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de onderzoekers spelen middelbare vrouwen de meeste casual games online en besteden ze daaraan de meeste tijd op het net. Mannen besteden dan wel gemiddeld meer tijd online, maar gamen slechts zes uur per week. Bij vrouwen uit de 40plus-groep is dat negen uur. Vrouwen spelen met name casual games, bijvoorbeeld puzzels, zo blijkt uit onderzoek van RealNetworks. Denk aan Mahjong, Solitaire, woordspelletjes en andere hersenbrekers, maar ook gokspelletjes. Vrouwen blijken deze games vooral te spelen om even met iets anders bezig te zijn, om een moment voor zichzelf te hebben. Ook de nieuwe uitgave van The Sims blijkt een overwegend vrouwelijk publiek te hebben.

related partner content for mobile comes here

In 2003 bedroeg de omzet aan casual online gaming in de VS en Europa 270 miljoen dollar. Dit volgens onderzoek van Screen Digest. In totaal besteedden consumenten in 2004 600 miljoen dollar, en het bedrijf voorspelt dat het bedrag in 2007 op 1,2 miljard dollar zal liggen.
Hardcore gaming, bijvoorbeeld multiplayer online games waarin geschoten en gevochten wordt, zijn favoriet bij de mannen. In Groot Brittannië en Spanje wordt het meeste gespeeld van alle landen in Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in