Overslaan en naar de inhoud gaan

“Bedrijven zien nut van homomarketing nog niet

De meeste bedrijven zien het nut van gaymarketing en adverteren in homobladen nog niet in. Daarmee laten ze een winstgevend segment…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Marvin Burchartz, die een onafhankelijk marketingonderzoek verrichtte onder 85 bedrijven. Uit de afstudeerscriptie van de marketingstudent blijkt dat 50 procent van de respondenten homomarketing een interessant segment vindt. Maar wanneer de mening van het bedrijf gevraagd wordtm, antwoordt nog maar 32 procent positief. Burchartz stelt vast dat mensen als het gaat om gaymarketing veel minder lef hebben als zij een bedrijf moeten vertegenwoordigen, dan als zij hun eigen mening geven.

related partner content for mobile comes here

De student probeert in zijn scriptie aan te tonen dat de homogemeenschap erg trouw en solidair is aan een adverteerder die laat merken zich specifiek op gays te richten. Ook komt naar voren dat de Gay Krant marktleider is als het gaat om homomarketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in