Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachine wordt direct marketing tool

De immense populariteit van Google, MSN en Yahoo! heeft het verschijnsel zoekmachine tot een ideaal instrument voor direct marketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Miljoenen internetgebruikers als doelgroep voor je DM-campagne. Wie zou dat niet willen? Het kan, door gebruik te maken van Search Engine Marketing, kortweg SEM. Er zijn twee manieren: via Paid Search Listings (PSL), gekochte medialijsten die worden betaald op basis van het aantal kliks en met behulp van Search Engine Optimisation (SEO), zelfgeschreven zoekpagina’s op de eigen website, die met dezelfde zoektermen werken als de bekende zoekmachines. In beide gevallen zijn er vier stappen te doorlopen:

related partner content for mobile comes here
  • Ken je doelgroep: welke taal gebruiken je potentiële klanten en hoe c.q. met welke zoektermen zoeken ze? Deze termen vormen de sleutelwoorden voor SEM.
  • Voeg de sleutelwoorden op de juiste plaatsen in: op weblijsten, zogeheten ‘landing pages’ (webpagina’s waar je met een zoekmachine belandt) en SEO-informatiepagina’s.
  • Test de sleutelwoorden en zorg ervoor dat ze overal te traceren zijn: op eigen en gekochte lijsten, in telefoongesprekken en via downloads.
  • Zorg voor een realistisch budget, gebaseerd op de targetkosten-per-aankoop. Meer informatie is te vinden op en . Bron: Direct Response
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in