Zoekmachine wordt direct marketing tool
De immense populariteit van Google, MSN en Yahoo! heeft het verschijnsel zoekmachine tot een ideaal instrument voor direct marketing…
Miljoenen internetgebruikers als doelgroep voor je DM-campagne. Wie zou dat niet willen? Het kan, door gebruik te maken van Search Engine Marketing, kortweg SEM. Er zijn twee manieren: via Paid Search Listings (PSL), gekochte medialijsten die worden betaald op basis van het aantal kliks en met behulp van Search Engine Optimisation (SEO), zelfgeschreven zoekpagina’s op de eigen website, die met dezelfde zoektermen werken als de bekende zoekmachines. In beide gevallen zijn er vier stappen te doorlopen:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
related partner content comes here
- Ken je doelgroep: welke taal gebruiken je potentiële klanten en hoe c.q. met welke zoektermen zoeken ze? Deze termen vormen de sleutelwoorden voor SEM.
- Voeg de sleutelwoorden op de juiste plaatsen in: op weblijsten, zogeheten ‘landing pages’ (webpagina’s waar je met een zoekmachine belandt) en SEO-informatiepagina’s.
- Test de sleutelwoorden en zorg ervoor dat ze overal te traceren zijn: op eigen en gekochte lijsten, in telefoongesprekken en via downloads.
- Zorg voor een realistisch budget, gebaseerd op de targetkosten-per-aankoop. Meer informatie is te vinden op www.searchenginersbook.com en www.sempo.com. Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid