
Miljoenen internetgebruikers als doelgroep voor je DM-campagne. Wie zou dat niet willen? Het kan, door gebruik te maken van Search Engine Marketing, kortweg SEM. Er zijn twee manieren: via Paid Search Listings (PSL), gekochte medialijsten die worden betaald op basis van het aantal kliks en met behulp van Search Engine Optimisation (SEO), zelfgeschreven zoekpagina’s op de eigen website, die met dezelfde zoektermen werken als de bekende zoekmachines. In beide gevallen zijn er vier stappen te doorlopen:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- Ken je doelgroep: welke taal gebruiken je potentiële klanten en hoe c.q. met welke zoektermen zoeken ze? Deze termen vormen de sleutelwoorden voor SEM.
- Voeg de sleutelwoorden op de juiste plaatsen in: op weblijsten, zogeheten ‘landing pages’ (webpagina’s waar je met een zoekmachine belandt) en SEO-informatiepagina’s.
- Test de sleutelwoorden en zorg ervoor dat ze overal te traceren zijn: op eigen en gekochte lijsten, in telefoongesprekken en via downloads.
- Zorg voor een realistisch budget, gebaseerd op de targetkosten-per-aankoop. Meer informatie is te vinden op www.searchenginersbook.com en www.sempo.com. Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee